loading...
آوا بلو
آوا بازدید : 32 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)

شیشه دید چگونه کار می کند؟
در تجهیزات مهندسی BM ، ما طیف وسیعی از عینک دید را تهیه می کنیم.  سایت گلاس کستل  صنایعی مانند غذا و نوشیدنی ، تقطیر و دم کردن از عینک بینایی در کل سیستم خود استفاده می کنند و برای مشاهده مایعات موجود در فرآیند خود به آنها اعتماد می کنند. در این مقاله ، ما به نحوه کار عینک دید و انواع عینک دید در دسترس خواهیم پرداخت.


شیشه دید برای چه استفاده می شود؟
شیشه دید یک لوله شفاف است که برای مشاهده سطح مایع موجود در یک مخزن یا دیگ بخار استفاده می شود. عینک دید ساده می تواند یک لوله پلاستیکی یا شیشه ای باشد که از یک انتها به قسمت زیرین مخزن و از طرف دیگر به قسمت بالایی مخزن متصل شود.

آنها در سبک های مختلف وجود دارند ، از جمله:

شیشه دید لوله ای - این جایی است که شیشه دید به عنوان یک لوله شفاف عمل می کند که بهره بردار مخزن یا دیگ بخار می تواند سطح مایع موجود در آن را مشاهده کند.
شیشه دید مدور - صفحه شیشه ای دایره ای شکل که از طریق آن یک اپراتور می تواند داخل یک کشتی را مشاهده کند.
جریان بینایی - شیشه دید بصورت خطی که اجازه می دهد جریان سیال در یک خط لوله مشاهده شود.
شیشه دید چگونه کار می کند؟
عینک های دیداری پس از نصب ، به عنوان پنجره ای عملگرها را قادر می سازد تا فرآیندهای داخل مخازن ، لوله ها ، راکتورها و شناورها را مشاهده کنند. نوع شیشه ای که در ساخت عینک دید استفاده می شود یا شیشه آهک سودا یا شیشه بوروسیلیکات است که این به دلیل استحکام آنها است. فلزات مورد استفاده معمولاً نوعی فولاد ضد زنگ هستند ، این مواد به دلیل استحکام انتخاب می شوند.

انواع شیشه دید
بسته به آنچه در سیستم شما استفاده می شود ، مجموعه وسیعی از عینک دید برای انتخاب وجود دارد. در زیر فقط چند مورد از عینک های دیداری است که ما در اینجا در BM Engineering ارائه می دهیم.

INOXPA 8000
شیشه دید لوله ای Inoxpa 8000 از یک قاب فولادی ضد زنگ و یک لوله شیشه ای ساخته شده است. این لوله بخشی از لوله سیستم می شود و امکان بازرسی آسان جریان در صنایع فرآوری مواد غذایی ، مواد آرایشی ، دارویی و مواد شیمیایی خوب را فراهم می کند. شیشه دید یک طراحی کامل و با زاویه دید 360 درجه است.

انواع شیشه دید برای کاربردهای دم
INOXPA 8057
این شیشه مسطح گیره از یک لیوان متصل شده توسط یک گیره قیمت سایت گلاس کستل  تشکیل شده است. این نوع عینک دید برای بررسی محصول ، سطح و روند کار در مخازن تعبیه شده است. آنها به طور گسترده ای در صنایع غذایی ، مواد آرایشی ، دارویی و مواد شیمیایی خوب استفاده می شود.

انواع شیشه دید
INOXPA 8050
این شیشه دید Inoxpa 8050 از شیشه ای بسته شده است که به وسیله اتحادیه بهداشتی بسته می شود. این نوع عینک دید در مخازن نیز نصب می شود تا امکان بازرسی از محصول ، سطح و روند کار را فراهم کند. این کلاس دید مسطح دارای اتصال جوشکاری din 11850 است.

با استفاده از شاخص های سطح شیشه دید روغن
VALSTEAM ADCA DW40S
Valsteam ADCA DW40S یک شیشه دید دوجداره DW است. خرید سایت گلاس کستل  برای جلوگیری از نشت بخار زنده و در نتیجه اتلاف انرژی زیاد ، برای نظارت بر عملکرد بخار دام طراحی شده است. Valsteam ADCA DW40S دارای اتصالات پیچ دار یا زنانه است.

شیشه دید پنجره دوجداره Valsteam ADCA
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد شیشه دید یا شنیدن اطلاعات بیشتر در مورد انواع شیشه دید ، امروز با شماره های 0141 762 0657 یا ایمیل sales@bmengineering.co.uk با منابع مهندسی BM صحبت کنید.

آوا بازدید : 30 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)

از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد
برای جستجو به ناوبری بروید
این مقاله در مورد دستگاه کنترل جریان است. برای جز الکترونیکی ، به لوله خلاuum مراجعه کنید. برای سایر کاربردها ، به دریچه (ابهام زدایی) مراجعه کنید.

این مقاله دارای چندین مسئله است. لطفاً در بهبود آن كمك كنید یا این موارد شیر توپی  را در صفحه بحث مطرح كنید. (با نحوه و زمان حذف این پیام های الگو آشنا شوید)
این متن به منابع بیشتری برای معتبر بودن نیاز دارد. (دسامبر 2011)
این مقاله عمدتا یا کاملاً به یک منبع متکی است. (دسامبر 2011)

این شیرهای آب توسط دسته های دوار کار می کنند.
دریچه وسیله یا جسم طبیعی است که با باز کردن ، بسته شدن یا انسداد نسبی مسیرهای مختلف عبور ، جریان سیال (گازها ، مایعات ، مواد جامد سیال یا دوغاب) را تنظیم ، هدایت یا کنترل می کند. شیرآلات از نظر فنی اتصالات هستند ، اما معمولاً به عنوان یک دسته جداگانه مورد بحث قرار می گیرند. در یک دریچه باز ، سیال در جهتی از فشار بالاتر به فشار کمتر جریان می یابد. این کلمه از والوا لاتین گرفته شده است ، قسمت متحرک درب ، به نوبه خود از volvere ، چرخش ، رول.

دریچه ساده ترین و بسیار باستانی به راحتی یک فلپ لولای آزاد است که برای جلوگیری از جریان مایع (گاز یا مایع) به سمت پایین چرخانده می شود ، اما وقتی جریان در جهت مخالف حرکت می کند ، توسط خود جریان بالا می رود. به این دلیل که مانع جریان جریان در یک جهت می شود یا "چک" می شود ، این یک سوپاپ چک نامیده می شود. شیرهای کنترلی مدرن ممکن است فشار را تنظیم کرده یا در پایین دست جریان داشته و بر روی سیستم های اتوماسیون پیچیده کار کنند.

شیرآلات کاربردهای زیادی دارند ، از جمله کنترل آب برای آبیاری component ، مصارف صنعتی برای کنترل فرآیندها ، مصارف مسکونی مانند روشن / خاموش و کنترل فشار برای ظرفشویی و لباسشویی و شیرهای منزل. حتی در قوطی های اسپری آئروسل یک دریچه کوچک تعبیه شده است. از شیرآلات در بخشهای نظامی و حمل و نقل نیز استفاده می شود. در کانالهای HVAC و سایر جریانهای هوای نزدیک به جو ، به جای دریچه ها میراگر نامیده می شود. اما در سیستم های هوای فشرده از شیرآلات استفاده می شود که متداول ترین نوع آن شیرهای توپی است.


فهرست
1 برنامه
2 تنوع
3 نوع
4 جز
4.1 بدن
4.2 سرپوش
4.3 بنادر
4.4 دستگیره یا محرک
4.5 دیسک
4.6 صندلی
4.7 ساقه
4.8 واشر
4.9 گلوله های دریچه ای
4.10 بهار
4.11 اصلاح
5 موقعیت عملیاتی شیر
5.1 شیرهای دو پورت
5.2 سوپاپ سه پورت
5.3 شیرهای چهار پورت
6 کنترل کنید
7 ملاحظات دیگر
8 تصویر
9 همچنین مراجعه کنید
10 منبع
11 لینک خارجی
برنامه های کاربردی
دریچه ها تقریباً در هر فرآیند صنعتی یافت می شوند ، از جمله پردازش بال ولو آب و فاضلاب ، استخراج معدن ، تولید برق ، فرآوری روغن ، گاز و نفت ، تولید مواد غذایی ، تولید مواد شیمیایی و پلاستیک و بسیاری از زمینه های دیگر.

مردم در کشورهای پیشرفته از شیرآلات در زندگی روزمره خود استفاده می کنند ، از جمله شیرآلات لوله کشی ، مانند شیر آب شیر ، شیر کنترل گاز اجاق گاز ، دریچه های کوچک مجهز به ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی ، دستگاه های ایمنی نصب شده در سیستم های آب گرم ، و شیر آلات در ماشین موتورها

در طبیعت دریچه هایی وجود دارد ، به عنوان مثال دریچه های یک طرفه در رگها که گردش خون را کنترل می کنند و دریچه های قلب جریان خون را در اتاق های قلب کنترل می کنند و عملکرد صحیح پمپاژ را حفظ می کنند.

سوپاپ ها ممکن است به صورت دستی ، یا توسط دسته ، اهرم ، پدال یا چرخ کار کنند. شیرها همچنین ممکن است خودکار باشند ، که تحت تأثیر تغییرات فشار ، دما یا جریان ایجاد می شوند. این تغییرات ممکن است بر روی یک دیافراگم یا یک پیستون عمل کند که به نوبه خود شیر را فعال می کند ، نمونه هایی از این نوع شیرها که معمولاً یافت می شوند ، دریچه های ایمنی نصب شده در سیستم های آب گرم یا دیگهای بخار است.

سیستم های کنترل پیچیده تر با استفاده از شیرهایی که نیاز به کنترل خودکار بر اساس ورودی خارجی دارند (به عنوان مثال ، تنظیم جریان از طریق یک لوله به یک نقطه تنظیم در حال تغییر) ، نیاز به محرک دارند. محرک بسته به ورودی و تنظیم سوپاپ ، آن را سکته می کند ، اجازه می دهد سوپاپ به طور دقیق قرار گیرد ، و امکان کنترل انواع مختلف الزامات را فراهم می کند.

تغییر
شیرآلات از نظر شکل و کاربرد بسیار متفاوت هستند. اندازه ها [مبهم] به طور معمول از 0.1 میلی متر تا 60 سانتی متر است. قطر شیرهای مخصوص می تواند بیش از 5 متر باشد. [کدام؟]

هزینه سوپاپ از شیرهای یکبار مصرف ساده ارزان قیمت تا شیرهای تخصصی که هزاران دلار آمریکا در هر اینچ قطر شیر دارند ، متغیر است.

شیرهای یکبار مصرف را می توان در وسایل متداول خانگی از جمله تلگرافهای مینی پمپ و قوطی های آئروسل یافت.

استفاده متداول از واژه سوپاپ به دریچه های گلخانه ای گفته می شود که در اکثر موتورهای احتراق داخلی مدرن دیده می شوند ، مانند موتورهایی که در اکثر وسایل نقلیه دارای سوخت فسیلی استفاده می شوند و برای کنترل مصرف مخلوط سوخت و هوا و تخلیه گازهای خروجی استفاده می شوند.

آوا بازدید : 20 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)

در یخچال های بدون سرما که در پایین کابینت ، داخل محفظه کمپرسور قرار دارند ، از فن کندانسور استفاده می شود. فن هر زمان کمپرسور کار می کند ، کار می کند و هوای خنک اتاق را از طریق جلو پنجره جلو می کشد ، و آن را از طریق سیم پیچ های کندانسور ، روی کمپرسور گردش می دهد و جلو پنجره جلو را به داخل اتاق می رساند. هوای در گردش به خنک شدن کمپرسور و مبرد در سیم پیچ های کندانسور کمک می کند. هوا همچنین به تبخیر آب درون ظرف تخلیه کمک می کند.

در صورت توقف فن ، دمای مبرد افزایش می یابد و ممکن است فن سردخانه  کمپرسور بیش از حد گرم شود. در نهایت ، ممکن است غذا خراب شود.

برای بررسی موتور فن کندانسور ، ابتدا یخچال را از برق بکشید و آن را از دیوار دور کنید. درپوش دسترسی عقب را از محفظه موتور جدا کنید. برای پاک کردن گرد و غبار از پره های فن ، موتور و کندانسور از یک برس استفاده کنید. سپس ناحیه را کاملاً با جاروبرقی تمیز کنید.

پره فن را بچرخانید تا ببینید آیا آزادانه حرکت می کند یا نه. اگر موتور متصل شد یا اصلاً تکان نمی خورد آن را تعویض کنید.

tb_3204_1.gif
برای تعویض موتور ، دو سیم آن را به قسمت انتهایی دنبال کنید و آنها را با استفاده از یک انبردست سوزن-بینی جدا کنید (شکل 1). در مرحله بعد ، از یک درایور مهره یا پیچ گوشتی استفاده کنید تا پیچ های نصب شده را که مونتاژ فن و براکت را بر روی تقسیم کننده فلزی در محفظه موتور نگه دارید ، بردارید.

3204_2.gif
با دقت مجموعه را از محفظه موتور خارج کنید. بعد ، با عقب کشیدن مهره مستطیلی نازک که فن را به موتور محکم می کند ، تیغه فن را از موتور جدا کنید (شکل 2).

بعد ، تیغه فن و واشر لاستیکی را از شافت موتور خارج کنید.

3204_3.gif
براکت نصب را از موتور فن قدیمی خارج کرده و روی موتور جدید نصب کنید (شکل 3). سپس واشر لاستیکی و تیغه فن را روی موتور جدید نصب کنید. مهره را محکم کنید ، مجموعه فن را دوباره نصب کنید و سیم های موتور را به بلوک ترمینال وصل کنید. بررسی کنید سیم در مسیر تیغه یا موتور نباشد و فن آزادانه بچرخد. درپوش دسترسی عقب را نصب کنید ، سپس یخچال را دوباره به برق متصل کرده و آزمایش کنید.

3204_4.gif
یک موتور فن خازنی جدید را می توان از تولید کننده یخچال یا توزیع کننده قطعات لوازم خانگی محلی تهیه کرد. هنگام سفارش موتور جدید ، شماره ساخت و مدل یخچال خود را به شرکت تحویل دهید. موتورهای فن کندانسور بین 40 تا 60 دلار قیمت دارند.

این محتوا توسط شخص ثالث ایجاد و نگهداری می شود و برای کمک به کاربران در ارائه آدرس های ایمیل خود ، در این صفحه وارد می شود. شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این و محتوای مشابه را در piano.io بیابید
بیشتر از خانه

چگونه می توان حیاط خانه خود را با قرار دادن سبز ساخت
 Pop Mech Pro

30 جالبترین محصولی که به صورت آنلاین کشف کرده ایم

40 راه برای تبدیل یک باغ کوچک

https://www.popularmechanics.com/home/how-to/a155/1275621/#:~:text=The%20fan%20runs%20whenever%20the,refrigerant%20in%20the%20condenser%20coils.

آوا بازدید : 30 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)

فن فن کندانسور: چگونه کار می کند و چگونه می توان از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کرد
فن فن کندانسور: نحوه کارکرد و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد
  موتور فن کندانسور یکی از اجزای حیاتی کندانسور است که عملکرد فن تهویه آلمانی کلی سیستم HVAC شما را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد. بدون تعمیر و نگهداری حرفه ای ، موتور فن ممکن است با گذشت زمان فرسوده شود ، در نتیجه جریان هوا ضعیف و محیط داخلی کاملاً ناخوشایند است. برای استفاده هرچه بیشتر از سیستم گرمایشی و سرمایشی لازم است که با عملکردهای آن آشنا شوید. از طریق این پست درباره موتور فن کندانسور بیشتر بدانید. چگونه کار می کند؟ در حالی که واحد خازن برای خنک کردن سیستم تهویه مطبوع در حال کار است ، عملکرد موتور فن این است که هوا را از طریق سیم پیچ های کندانسور خارج می کند تا گاز مبرد داغ را به یک مایع خنک تبدیل کند. با چرخش پره های فن ، واحد تهویه مطبوع شما همچنان به هوای خنک در کل خانه ادامه می دهد. بنابراین ، نگه داشتن موتور فن برای ادامه روند خنک سازی مهم است. بعلاوه ، یک موتور فن با نگهداری خوب می تواند طول عمر واحد A / C شما را افزایش دهد. علت گرم شدن بیش از حد هنگامی که موتور فن بیش از حد گرم می شود ، دلیل آن ممکن است یکی از دلایل زیر باشد.
پره های فن با اندازه اشتباه
کاهش جریان هوا
موتور بد
واحد ضعیف
موتور به اندازه اشتباه
تشخیص گرمای بیش از حد آسان است. به سادگی دست خود قیمت فن ebm   را بالای واحد کندانسور قرار دهید. اگر بیش از حد گرم باشد ، احتمالاً مسئله ای وجود دارد که باید سریعاً به آن رسیدگی شود. راه های جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور فن کندانسور در دمای مشخصی کار می کند که برای تهویه هوا و خانه شما نیز ایمن است. اکثر انواع موتورهای فن در دمای حدود 150 درجه فارنهایت کار می کنند. هر مشکلی در موتور فن کندانسور وجود دارد می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد کل سیستم HVAC شود. با این حال ، با تمیز کردن و نگهداری منظم ، گرم شدن بیش از حد بر روی این قسمت از واحد کندانسور شما کاملاً قابل پیشگیری است. برای چرخاندن تیغه ها ، بعضی از انواع موتور فن به روغن کاری سالانه نیاز دارند. برای اطمینان از استفاده از روغن مناسب برای روغن کاری موتور فن ، یک متخصص را برای انجام این کار به کار گیرید. اگر در موتور فن به مشکلی برخوردید ، بهتر است با کارشناسان مشورت کنید تا بدانید آیا نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. پیمانکار HVAC معتمد شما می تواند در کنار آمدن با گرمای بیش از حد به شما کمک کند و در مورد نحوه نگهداری از آن برای یک عمر طولانی به شما مشاوره دهد. با خدمات رضایت بخش مشتری ، تهویه مطبوع و گرمایش BV در اینجا به شما کمک می کند فن 80 کندانسور  تا به راحتی خانه خود برسید. برای نیازهای HVAC امروز با ما تماس بگیرید.
این را به اشتراک بگذارید:

https://www.bvairco.com/condenser-fan-motor-how-it-works-and-how-to-prevent-overheating/

آوا بازدید : 42 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)

محوری در مقابل فن های گریز از مرکز
ارسال شده توسط SAM PELONIS / 4 نوامبر 2015 ، 11:00:00 صبح

فن های محوری و سانتریفیوژ
دو نوع اصلی فن ، فن های محوری و فن های گریز از مرکز فن چیلر زیلابگ وجود دارد. Pelonis Technologies، Inc. (PTI) ، بیش از 25 سال یک رهبر جهانی در فن فن ، هر دو فن محوری و سانتریفوژ تولید می کند.

پاک کردن سردرگمی - محوری در مقابل. گریز از مرکز
برای کمک به رفع این سردرگمی ، در اینجا تجزیه و تحلیل انواع فن ها ، مزایا و کاربردهای آنها آورده شده است.

طراحی و عملکرد فن گریز از مرکز بسیار متفاوت از فن محوری است. اختلاف آنها باعث می شود که هر کدام برای کاربردهای مختلف مناسب باشند و مشتریان در بعضی از موارد مشخص نیست که کدام نوع فن مناسب ترین نیاز آنها است.

طرفداران محوری
قدمت طرفداران محوری به آسیاب های بادی افقی پیکربندی شده اروپا در قرون وسطی باز می گردد. اولین فن های الکتریکی که در دهه 1880 معرفی شدند ، فن های محوری بودند.

فنهای محوری برای جهت جریان هوایی که ایجاد می کنند نامگذاری شده اند. تیغه هایی که به دور یک محور می چرخند ، هوا را به موازات آن محور می کشند و هوا را در همان جهت خارج می کنند.

فن های محوری جریان هوا را با دبی زیاد ایجاد می کنند ، به این معنی که حجم زیادی جریان هوا ایجاد می کنند. با این وجود جریان هوایی که ایجاد می کنند کم فشار است. آنها برای کار به ورودی کم انرژی نیاز دارند.

فن های گریز از مرکز
فن گریز از مرکز در سال 1832 توسط مهندس نظامی ژنرال الکساندر  فن اکسیال زیلابگ ساب بلوکوف از ارتش امپراتوری روسیه امپراتوری روسیه اختراع شد.

فن های گریز از مرکز که اغلب دمنده نامیده می شوند ، متفاوت از فن های محوری هستند. فشار جریان هوایی ورودی با چرخ فن افزایش می یابد ، مجموعه ای از تیغه ها که روی یک توپی دایره ای سوار شده اند. فن های سانتریفیوژ هوا را به صورت شعاعی حرکت می دهند - جهت هوای جریان یافته به بیرون ، معمولاً با 90 درجه از جهت هوای ورودی تغییر می کند.

جریان هوا ایجاد شده توسط فن های گریز از مرکز از طریق سیستم مجاری یا لوله ها هدایت می شود. این کمک می کند تا جریان هوای فشار بالاتری نسبت به فن های محوری ایجاد شود. با وجود سرعت جریان پایین ، فن های گریز از مرکز جریان ثابت تری نسبت به فن های محوری ایجاد می کنند. فن های گریز از مرکز نیز به ورودی برق بیشتری احتیاج دارند.

برنامه های فن
محوری
به دلیل جریانهای هوای فشار بالا با فشار کم که ایجاد می کنند ، فنهای محوری بهترین کاربرد را برای کاربردهای عمومی دارند. به عنوان مثال ، آنها در انتقال هوا از یک مکان به مکان دیگر ، خنک کردن فضاهای محدود مانند رایانه ها و خنک کردن فضاهای بزرگتر مانند فضاهای کاری ، سرآمد هستند.

یک مدل متناوب متناوب با صرفه جویی در مصرف انرژی ، بیش از 100 وات را با سرعت بالا مصرف نمی کند. فن های AC را می توان مستقیماً به یک منبع تغذیه DC مانند پنل های خورشیدی یا باتری متصل کرد. از آنجایی که هدف نهایی در واحدهایی مانند دستگاه های فروش ، یکنواخت جریان خنک کننده است ، یک فن AC کاملاً واضح است.

در حال حاضر ، رهبران صنعت فروش و تازه سازی در تلاشند تا نسل جدید را از خدمات خود هیجان زده کنند. با افزایش جمعیت جدید ران ، متصل به فناوری خود ، صنعت در حال یافتن روشهای جدید و جالب برای جلب توجه آنها است.

گزینه های پرداخت بدون نقد ، صفحه های لمسی و گزینه های پرداخت فن کندانسور زیلابگ تلفن همراه همه در حال تبدیل شدن به بخشی از طراحی ماشین فروش هستند. شرکت هایی مانند Intel® و Cisco Systems® درگیر می شوند ، این بدان معناست که دستگاه فروش در حال حاضر اشتراکات بیشتری با رایانه دارد.

و دقیقاً مانند هر رایانه ای که ممکن است در دفتر کار خود داشته باشید ، گرم شدن بیش از حد نیز با توجه به این که این فناوری در طراحی های جدید گنجانده شده است ، یک نگرانی بزرگتر می شود.

با داشتن ویژگی های فن آوری خواستار ، می توانید عملکرد در اثر گرما را مشاهده کنید. فن های AC یک انتخاب عالی برای نگهداری دقیق میزان خنک کننده مناسب برای این قطعات هستند.

به همین دلیل ، ما فن محوری AC سری PM1225-7 را ایجاد کردیم. از فن های AC محوری به طور گسترده ای در دستگاه های فروش استفاده می شود تا در مواردی که فضای محفظه محدود است ، خنک کنندگی ایجاد کنند.

گریز از مرکز
فن های گریز از مرکز به دلیل فشار زیادی که ایجاد می کنند ، برای کاربردهای فشار قوی مانند سیستم های خشک کردن و تهویه هوا ایده آل هستند. از آنجا که تمام قطعات متحرک آنها محصور شده و همچنین دارای خواص کاهش ذرات هستند که آنها را برای استفاده در سیستم های آلودگی هوا و فیلتراسیون ایده آل می کند. فن های سانتریفیوژ مزایای مشخصی نیز دارند:

بهره وری انرژی درجه یک. جریان مداوم هوا به فن های گریز از مرکز اجازه می دهد تا انرژی تولید کنند که تا 84٪ بازده استاتیک می رسد. این سطح کارایی بالاتر برای حفظ سیستم های بزرگتر هوا ایده آل است.
دوام پیشرفته این فن ها به اندازه کافی بادوام هستند که در محیط های خورنده و فرسایشی به درستی کار می کنند.
امکان محدود کردن بار اضافی. منحنی های گریز از مرکز خاصی با منحنی های قدرت بیش از حد اسب بخار مجهز شده اند که اطمینان حاصل می کنند موتور در صورت بیش از حد ظرفیت بیش از حد اضافه نمی شود.
ساده در نگهداری. فن های سبک تر را می توانید به راحتی تمیز کنید در صورت ضرورت آن را تمیز کرد. علاوه بر این ، طرفداران خاصی دارای ویژگی های خود تمیز کنندگی هستند که تعمیر و نگهداری روزانه را بسیار آسان تر می کنند.
تطبیق پذیری بالا فن های سانتریفیوژ برای چندین ترکیب جریان هوا / فشار مفید هستند و می توانند چندین شرایط جریان هوا از جمله هوای تمیز ، خشک و مرطوب را پردازش کنند.
اندازه های مختلف این فن ها در دسترس هستند

آوا بازدید : 27 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)

محوری در مقابل فن های گریز از مرکز
ارسال شده توسط SAM PELONIS / 4 نوامبر 2015 ، 11:00:00 صبح

فن های محوری و سانتریفیوژ
دو نوع اصلی فن ، فن های محوری و فن های گریز فن زیلابگ از مرکز وجود دارد. Pelonis Technologies، Inc. (PTI) ، بیش از 25 سال یک رهبر جهانی در فن فن ، هر دو فن محوری و سانتریفوژ تولید می کند.

پاک کردن سردرگمی - محوری در مقابل. گریز از مرکز
برای کمک به رفع این سردرگمی ، در اینجا تجزیه و تحلیل انواع فن ها ، مزایا و کاربردهای آنها آورده شده است.

طراحی و عملکرد فن گریز از مرکز بسیار متفاوت از فن محوری است. اختلاف آنها باعث می شود که هر کدام برای کاربردهای مختلف مناسب باشند و مشتریان در بعضی از موارد مشخص نیست که کدام نوع فن مناسب ترین نیاز آنها است.

طرفداران محوری
قدمت طرفداران محوری به آسیاب های بادی افقی پیکربندی شده اروپا در قرون وسطی باز می گردد. اولین فن های الکتریکی که در دهه 1880 معرفی شدند ، فن های محوری بودند.

فنهای محوری برای جهت جریان هوایی که ایجاد می کنند نامگذاری شده اند. تیغه هایی که به دور یک محور می چرخند ، هوا را به موازات آن محور می کشند و هوا را در همان جهت خارج می کنند.

فن های محوری جریان هوا را با دبی زیاد ایجاد می کنند ، به این معنی که حجم زیادی جریان هوا ایجاد می کنند. با این وجود جریان هوایی که ایجاد می کنند کم فشار است. آنها برای کار به ورودی کم انرژی نیاز دارند.

فن های گریز از مرکز
فن گریز از مرکز در سال 1832 توسط مهندس نظامی ژنرال الکساندر ساب بلوکوف از ارتش امپراتوری روسیه امپراتوری روسیه اختراع شد.

فن های گریز از مرکز که اغلب دمنده نامیده می شوند ، متفاوت از فن های محوری هستند. فشار جریان هوایی ورودی با چرخ فن افزایش می یابد ، مجموعه ای از تیغه ها که روی یک توپی دایره ای سوار شده اند. فن های سانتریفیوژ هوا را به صورت شعاعی حرکت می دهند - جهت هوای جریان یافته به بیرون ، معمولاً با 90 درجه از جهت هوای ورودی تغییر می کند.

جریان هوا ایجاد شده توسط فن های گریز از مرکز از طریق سیستم کاتالوگ فن زیلابگ آلمان مجاری یا لوله ها هدایت می شود. این کمک می کند تا جریان هوای فشار بالاتری نسبت به فن های محوری ایجاد شود. با وجود سرعت جریان پایین ، فن های گریز از مرکز جریان ثابت تری نسبت به فن های محوری ایجاد می کنند. فن های گریز از مرکز نیز به ورودی برق بیشتری احتیاج دارند.

برنامه های فن
محوری
به دلیل جریانهای هوای فشار بالا با فشار کم که ایجاد می کنند ، فنهای محوری بهترین کاربرد را برای کاربردهای عمومی دارند. به عنوان مثال ، آنها در انتقال هوا از یک مکان به مکان دیگر ، خنک کردن فضاهای محدود مانند رایانه ها و خنک کردن فضاهای بزرگتر مانند فضاهای کاری ، سرآمد هستند.

یک مدل متناوب متناوب با صرفه جویی در مصرف انرژی ، بیش از 100 وات را با سرعت بالا مصرف نمی کند. فن های AC را می توان مستقیماً به یک منبع تغذیه DC مانند پنل های خورشیدی یا باتری متصل کرد. از آنجایی که هدف نهایی در واحدهایی مانند دستگاه های فروش ، یکنواخت جریان خنک کننده است ، یک فن AC کاملاً واضح است.

در حال حاضر ، رهبران صنعت فروش و تازه سازی در تلاشند تا نسل جدید را از خدمات خود هیجان زده کنند. با افزایش جمعیت جدید ران ، متصل به فناوری خود ، صنعت در حال یافتن روشهای جدید و جالب برای جلب توجه آنها است.

گزینه های پرداخت بدون نقد ، صفحه های لمسی و گزینه های پرداخت تلفن همراه همه در حال تبدیل شدن به بخشی از طراحی ماشین فروش هستند. شرکت هایی مانند Intel® و Cisco Systems® درگیر می شوند ، این بدان معناست که دستگاه فروش در حال حاضر اشتراکات بیشتری با رایانه دارد.

و دقیقاً مانند هر رایانه ای که ممکن است در دفتر کار خود داشته باشید ، گرم شدن بیش از حد نیز با توجه به این که این فناوری در طراحی های جدید گنجانده شده است ، یک نگرانی بزرگتر می شود.

با داشتن ویژگی های فن آوری خواستار ، می توانید عملکرد در اثر گرما را مشاهده کنید. فن های AC یک انتخاب عالی برای نگهداری دقیق میزان خنک کننده مناسب برای این قطعات هستند.

به همین دلیل ، ما فن محوری AC سری PM1225-7 را ایجاد کردیم. فن رادیال زیلابگ از فن های AC محوری به طور گسترده ای در دستگاه های فروش استفاده می شود تا در مواردی که فضای محفظه محدود است ، خنک کنندگی ایجاد کنند.

گریز از مرکز
فن های گریز از مرکز به دلیل فشار زیادی که ایجاد می کنند ، برای کاربردهای فشار قوی مانند سیستم های خشک کردن و تهویه هوا ایده آل هستند. از آنجا که تمام قطعات متحرک آنها محصور شده و همچنین دارای خواص کاهش ذرات هستند که آنها را برای استفاده در سیستم های آلودگی هوا و فیلتراسیون ایده آل می کند. فن های سانتریفیوژ مزایای مشخصی نیز دارند:

بهره وری انرژی درجه یک. جریان مداوم هوا به فن های گریز از مرکز اجازه می دهد تا انرژی تولید کنند که تا 84٪ بازده استاتیک می رسد. این سطح کارایی بالاتر برای حفظ سیستم های بزرگتر هوا ایده آل است.
دوام پیشرفته این فن ها به اندازه کافی بادوام هستند که در محیط های خورنده و فرسایشی به درستی کار می کنند.
امکان محدود کردن بار اضافی. منحنی های گریز از مرکز خاصی با منحنی های قدرت بیش از حد اسب بخار مجهز شده اند که اطمینان حاصل می کنند موتور در صورت بیش از حد ظرفیت بیش از حد اضافه نمی شود.
ساده در نگهداری. فن های سبک تر را می توانید به راحتی تمیز کنید در صورت ضرورت آن را تمیز کرد. علاوه بر این ، طرفداران خاصی دارای ویژگی های خود تمیز کنندگی هستند که تعمیر و نگهداری روزانه را بسیار آسان تر می کنند.
تطبیق پذیری بالا فن های سانتریفیوژ برای چندین ترکیب جریان هوا / فشار مفید هستند و می توانند چندین شرایط جریان هوا از جمله هوای تمیز ، خشک و مرطوب را پردازش کنند.
اندازه های مختلف این فن ها در دسترس هستند

https://www.pelonistechnologies.com/blog/axial-vs.-centrifugal-fans

آوا بازدید : 28 شنبه 29 خرداد 1400 نظرات (0)

جارو کردن
برنامه های کاربردی
محصولات
فن آوری
شرکت
حمایت کردن
eBiz
نرم افزار
مخاطب
نمایندگی ها
تغییر زبان YouTube Linkedin جستجو:
صفحه وب را جستجو کنید

مبدلهای حرارتی صفحه ای لحیم کاری شده چیست؟
 BPHE چیست؟
 نحوه کار BPHE
 نرم افزار SWEP Design
 سفارشی سازی
 AsyMatrix
 تمام ضد زنگ
 محافظت از سطح Sealix®
 جریانهای چند پاس
 کیفیت
 محصولات دارای گواهینامه AHRI
کارآیی که به رقابت منجر می شود

مبدلهای حرارتی صفحه ای جوش داده شده یکی از کارآمدترین پلیت آلفالاوال روشهای انتقال گرما هستند. آنها برای ارائه عملکرد بی نظیر با کمترین هزینه چرخه عمر طراحی شده اند. انتخاب فن آوری لحیم کاری برای پروژه بعدی گرمایش یا سرمایش ، فواید زیادی از جمله صرفه جویی در فضا ، انرژی و نگهداری را به همراه خواهد داشت.


فشرده - جمع و جور
BPHE های ما در مقایسه با سایر فناوری ها بسیار جمع و جور هستند. رد پا می تواند به اندازه یک دهم مبدل حرارتی پوسته و لوله یا نیمی از PHE واشر باشد.

کارآمد
بدون نیاز به واشر یا تجهیزات پشتیبانی ، حدود 95٪ از مواد برای انتقال گرما استفاده می شود. جریان بسیار آشفته همچنین شما را قادر می سازد تا از اختلافات کم دما به طور موثر استفاده کنید.

قابل اعتماد
ساختار مقاوم نیاز به واشر ندارد و خطر نشت آنها را از بین می برد. این به معنای عملکرد پایدار حرارتی و هیدرولیکی ، با حداقل تعمیر و نگهداری و توقف عملیاتی است.

قابل انعطاف
اندازه جمع و جور به طور م spaceثر از فضا استفاده می کند و باعث انعطاف پذیری بیشتر طراحی سیستم می شود. تاسیسات بزرگتر را می توان واحد به واحد از طریق درب ها و آسانسورهای استاندارد ساخت و در صورت افزایش تقاضا ، گسترش ظرفیت آسان است.

مقرون به صرفه
در مصرف انرژی ، تعمیر و نگهداری ، قطعات یدکی و نصب صرفه جویی خواهید کرد. هزینه چرخه زندگی بیش از 15-20 سال اغلب می تواند نیمی از محلول مربوط به واشر باشد.

خود تمیز کردن
BPHE های ما به لطف جریان های بسیار آشفته ، به طور معمول خود تمیز می شوند. در برنامه های با خطر رسوب زدایی یا مقیاس زدگی ، تمیز کردن در محل بدون جدا شدن آسان است.

سفارشی
با ترکیب طراحی صفحه ، مواد و اتصالات از اجزای استاندارد ، خرید مبدل حرارتی آلفالاوال ما زمان هدایت را کوتاه نگه می داریم در حالی که بازده را در برنامه خاص شما به حداکثر می رسانیم.


نرم افزار محاسبه SSP

SSP نرم افزار منحصر به فرد ما است که برای محاسبات پیشرفته تبادل گرما تولید شده است. داده های خود را وارد کنید و بهترین راه حل خود را پیدا کنید.

 ورود یا ثبت نام
تو اینجایی:
فناوری خانه BPHE چیست؟
متخصصان مبدل های حرارتی صفحه ای لحیم کاری شده
SWEP پیشرو در جهان مبدلهای حرارتی صفحه ای جوش خورده برای HVAC و کاربردهای صنعتی است. این فناوری که به منظور استفاده بهینه از انرژی ، مواد و فضا طراحی شده است ، به سرعت در سراسر جهان پیروز می شود و SWEP در خط مقدم تحولات قرار دارد


 اطلاعات بیشتر در مورد SWEP
با SWEP تماس بگیرید
 تلفن: +46 418 40 04 00
 تلفن: +89 (877) 602 2989
 ایمیل: info@swep.net
 مخاطبین بیشتر
میانبرها
 برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید
 BPHE چیست؟
 داستان های موفقیت قیمت مبدل حرارتی آلفالاوال
 شغل در SWE

آوا بازدید : 29 شنبه 29 خرداد 1400 نظرات (0)

اصل کار مبدل حرارتی صفحه ای

مبدلهای حرارتی صفحه ای

مبدل های حرارتی

مبدلهای حرارتی صفحات برای اولین بار در دهه 1920 توسعه یافتند اواپراتور صفحه ای  و از آن زمان در بسیاری از بخشها به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتند.

مبدل صفحه شامل یک سری صفحات موازی است که یکی بالاتر از دیگری قرار می گیرد تا امکان ایجاد یک سری کانال برای جریان مایعات بین آنها فراهم شود.

فضای بین دو صفحه مجاور کانالی را تشکیل می دهد که از طریق آن سیال جریان می یابد.

سوراخ های ورودی و خروجی گوشه صفحات باعث جریان مایعات سرد و گرم از کانال های متناوب می شود به طوری که یک صفحه همیشه از یک طرف با مایع گرم و از طرف دیگر در تماس است.

اندازه یک صفحه می تواند از چند سانتی متر مربع (ضلع 100 میلی متر در 300 میلی متر) تا 2 یا 3 متر مربع (ضلع 1000 میلی متر 25 2500 میلی متر) باشد. تعداد صفحات یک مبدل فقط از ده تا چند صد محدوده است ، بنابراین به مناطق تبادل سطح تا هزاران متر مربع می رسد.

شکل جریان سیال را در داخل مبدل نشان می دهد. مایعات به چندین جریان موازی تقسیم می شوند و می توانند جریان متناوب مناسبی ایجاد کنند.

به طور کلی ، این صفحات به منظور افزایش تلاطم ، سطح تبادل گرما و تأمین سختی مکانیکی مبدل ، راه راه هستند. راه راه با ورق فلز سرد جعلی با ضخامت های 0.3 میلی متر تا 1 میلی متر بدست می آید.

متداول ترین مواد مورد استفاده برای صفحات ، فولاد ضد زنگ (AISI 304 ، 316) ، تیتانیوم و آلومینیوم است.

نوارهای موجود بر روی صفحات مایعات را در یک مسیر پیچ در پیچ مجبور می کند و فاصله بین دو صفحه مجاور b را از 1 تا 5 میلی متر تنظیم می کند.

مایعات می توانند از طریق کانالها به صورت سری (یک راه حل کمتر رایج) یا به صورت موازی با انجام تنظیمات جریان متناوب یا جریان عبور کنند.

از پیکربندی سریال زمانی استفاده می شود که دبی کم برای هر مایع وجود داشته باشد اما جهش گرمای زیادی داشته باشد. بزرگترین مشکل افت فشار زیاد و جریان شمارنده ناقص است.

پیکربندی موازی با کانالهای جریان متناوب برای جریان زیاد با افت دمای متوسط ​​استفاده می شود و بیشترین استفاده را دارد.

هنگامی که بین سرعت جریان (یا بین حداکثر افت فشار مجاز) دو مایعات اختلاف زیادی وجود دارد ، مبدل می تواند دو بار با سرعت جریان پایین تر (یا تلفات بیشتر) کار کند تا مقادیر افت فشار یا دبی خاص را متعادل کند. در کانال ها.

شکل پیکربندی های مختلف را نشان می دهد: به طور موازی ، اواپراتور پلیت به صورت سری و مخلوط

یکی از رایج ترین مشکلات مبدل های حرارتی صفحه ، تأمین نامنظم همه کانال ها به طور موازی است. در واقع ، مایع تمایل به توزیع مقادیر بیشتری در کانال اول و کانال های دیگر دارد تا افت فشار را متعادل کند.

با افزایش تعداد صفحات ، توزیع حتی کاهش می یابد و در نتیجه عملکرد کلی مبدل کاهش می یابد.
مبدلهای حرارتی صفحه ای دو نوع اصلی دارند: مبدلهای حرارتی صفحه ای BPHE-Brazed و مبدلهای حرارتی صفحه PHE.


مبدلهای حرارتی صفحه ای و قاب

در PHE آنها صفحات قاب را ایجاد می کنند که با هدر و میله های کراوات فشار داده می شوند و مهر و موم توسط واشر محکم می شود. واشرها علاوه بر اثر آب بندی ، جریان مایعات را هدایت می کنند و در امتداد شیارهای لبه های صفحات قرار دارند.

حداکثر درجه حرارت استفاده شده برای آب بندی مبدل های حرارتی بین 80 تا 200 درجه سانتی گراد است ، در حالی که فشارها می توانند به 25 بار برسند.
واشر در انواع مختلف لاستیک بوتیل یا سیلیکون موجود است.

مشخصات اصلی این نوع مبدل های حرارتی عبارتند از:
- جدا کردن سریع و آسان برای تمیز کردن و کنترل عملکرد
- سازگاری با شرایط کارکرد متغیر با افزودن یا حذف صفحات حرارتی کندانسور صفحه ای  برای تغییر جریان حرارتی نصب شده
- هرگونه نشت مایعات به دلیل آب بندی ناقص واشرها ، مایع دیگر را آلوده نمی کند بلکه به طرف دیگر هدایت می شود.
- ممکن است از موادی که سازگاری کمتری با لحیم دارند ، مانند تیتانیوم ، استفاده شود
- واشرها حداکثر فشار و مقادیر دما را محدود می کنند
- هزینه های بالقوه بالا به دلیل طراحی قالب ها ، پرس ها و کلیه مراحل تولید
- هزینه بالای واشر


مبدلهای حرارتی صفحه جوش داده شده

مبدلهای حرارتی صفحه جوش داده شده دارای هدر ، میله کراوات یا واشر آب بندی نیستند زیرا صفحات کوره های ذوب شده در دمای 1100 درجه سانتیگراد هستند.

در طی مرحله مونتاژ ، یک ورق لحیم کاری (به طور کلی مس بلکه نیکل) نیز بین صفحات قرار می گیرد ، محکم فشرده می شود و سپس برای چند ساعت پخته می شود.

مبدل BPHE جمع و جورتر ، سبک تر و کوچکتر از مبدل واشر است.
تصویر مسیر ایجاد شده توسط مایع سرد و گرم را نشان می دهد.

مواد لحیم کاری هم واشر و هم قاب را انجام می دهد.

این مبدل ها معمولاً با ورق های راه راه Chevron استفاده می شوند ، که به طور متناوب جهت های راه راه را برای برقراری تماس شبکه جمع می کنند.

نقاط عبور بین راه راه های دو صفحه متصل شبکه ای متراکم از نقاط تماس ایجاد می کند که باعث انقباض فشار می شود و باعث

https://www.onda-it.com/eng/news/how-a-plate-heat-exchanger-works/plate-heat-exchanger-working-principle

آوا بازدید : 28 شنبه 29 خرداد 1400 نظرات (0)

مبدل حرارتی صفحه ای چگونه کار می کند
نظریه انتقال حرارت
قانون فیزیک همیشه اجازه می دهد تا انرژی محرک در یک سیستم مبدل حرارتی پلیتی تا تعادل جریان یابد. در صورت اختلاف دما گرما پخش می شود.
 
مبدل حرارتی از اصل یکسان سازی پیروی می کند. با یک مبدل حرارتی صفحه ای ، گرما سطح را برش داده و محیط گرم را از سرما جدا می کند. بنابراین ، مایعات و گازهای گرم کننده و خنک کننده از حداقل سطح انرژی استفاده می کنند.
 
تئوری انتقال گرما بین محیط ها و مایعات زمانی اتفاق می افتد که:
 
گرما همیشه از یک محیط گرم به یک محیط سرد منتقل می شود.
همیشه باید اختلاف درجه حرارت بین محیط وجود داشته باشد.
گرمای از دست رفته از محیط گرم با مقدار گرمای بدست آمده از محیط سرد برابر است.
 
برای حل یک مشکل حرارتی ، بیایید از روش محاسبه مبدل حرارتی صفحه استفاده کنیم.
درباره مبدل حرارتی
مبدل حرارتی وسیله ای است که گرما را از یک محیط به محیط دیگر منتقل می کند.

مبدلهای حرارتی دو نوع اصلی دارند:

تبادل حرارت مستقیم ، جایی که هر دو محیط در تماس مستقیم با یکدیگر هستند. به عنوان مثال - برج خنک کننده ای که در آن آب از طریق تماس مستقیم با هوا خنک می شود.
تبادل حرارت غیرمستقیم هر چند رسانه تقسیم شده است.
مبدل حرارتی صفحه ای چیست

طراحی مبدل حرارتی صفحه ای (PHE) شامل چندین مبدل حرارتی صفحه ای جوشی صفحه انتقال حرارت است. توسط یک صفحه ثابت و یک صفحه فشار شل نگهداری می شود تا یک واحد کامل تشکیل شود. هر صفحه انتقال حرارت دارای یک ترتیب واشر است که دو سیستم کانال مجزا را ارائه می دهد.
 
ترتیب واشرها از طریق جریان در کانالهای منفرد امکان پذیر است. این رسانه اولیه و ثانویه را در یک جریان ضد جریان فعال می کند. واسطه ها به دلیل طراحی واشر مخلوط نمی شوند.
 
صفحات موج دار هنگام عبور از واحد در مایعات تلاطم ایجاد می کنند. این تلاطم ضریب انتقال حرارت موثری را ایجاد می کند.
 
آلفا لاوال دارای مبدلهای حرارتی صفحه ای برای کلیه صنایع و کاربردها است - تهیه غذا برای گرم کردن ، سرمایش ، بازیابی حرارت ، میعانات و تبخیر.
مبدلهای حرارتی از نوع صفحه و قاب واشر
محدوده خط صنعتی
مبدل حرارتی صفحه ای صنعتی نوع نیمه جوش داده شده
مبدلهای حرارتی صفحه ای و بلوکی جوش داده شده به عنوان مثال آلفا لاوال کمپابلوک
مبدلهای حرارتی صفحه و پوسته جوش داده شده به عنوان مثال Alfa Laval DuroShell و Packinox
مبدلهای حرارتی مارپیچی جوش داده شده
راه حل های ابتکاری آلفا لاوال پایدار است. بهینه سازی فناوری برای بهره وری انرژی ، کاهش انتشار و بازیافت پسماند و آب.

طراحی مبدل حرارتی صفحه ای (PHE) شامل چندین صفحه انتقال حرارت است. توسط یک صفحه ثابت و یک صفحه فشار شل نگهداری می شود تا یک واحد کامل تشکیل شود. هر صفحه انتقال حرارت دارای یک ترتیب واشر است که دو سیستم کانال مجزا را ارائه می دهد.
 
ترتیب واشرها از طریق جریان در کانالهای منفرد امکان پذیر است. این رسانه اولیه و ثانویه را در یک جریان ضد جریان فعال می کند. واسطه ها به دلیل طراحی واشر مخلوط نمی شوند.
 
صفحات موج دار هنگام عبور از واحد در مایعات تلاطم ایجاد می کنند. این تلاطم ضریب انتقال حرارت موثری را ایجاد می کند.
 
آلفا لاوال دارای مبدلهای حرارتی صفحه ای برای کلیه صنایع و کاربردها است - تهیه غذا برای گرم کردن ، سرمایش ، بازیابی حرارت ، میعانات و تبخیر.
مبدلهای حرارتی از نوع صفحه و قاب واشر
محدوده خط صنعتی
مبدل حرارتی صفحه ای صنعتی نوع نیمه جوش داده شده
مبدلهای حرارتی صفحه ای و بلوکی جوش داده شده به عنوان مثال آلفا لاوال کمپابلوک
مبدلهای حرارتی صفحه و پوسته جوش داده شده به عنوان مثال Alfa Laval DuroShell و Packinox
مبدلهای حرارتی مارپیچی جوش داده شده
راه حل های ابتکاری آلفا لاوال پایدار است. بهینه سازی فناوری برای بهره وری انرژی ، کاهش انتشار و بازیافت پسماند و آب.

چگونه کار می کند


مبدل های حرارتی صفحه واشر (GPHE) انتقال حرارت را بهینه می کند. صفحات موج دار انتقال حرارت را از یک گاز یا مایع به گاز دیگر تأمین می کنند.
 
صفحات مبدل حرارتی صفحه واشر دارای واشر الاستومری هستند. این کانال ها را مهر و موم می کند و واسطه ها را به کانال های جایگزین هدایت می کند. بسته صفحه بین صفحه قاب و صفحه فشار است. سپس با پیچ و مهره بین صفحات فشرده می شود. میله حمل بالایی کانال و صفحه فشار را پشتیبانی می کند. سپس توسط یک میله راهنمای پایین ستون پشتیبانی در موقعیتی ثابت می شوند. این طرح به راحتی تمیز و اصلاح می شود (با برداشتن یا افزودن صفحات).
 
در اینجا سه ​​مرحله برای جمع آوری مبدل حرارتی صفحه واشر وجود دارد:

منطقه انتقال حرارت مبدل حرارتی صفحه واشر از صفحات موج دار است. اینها بین صفحه و صفحه های فشار هستند. واشرها به عنوان مهر و موم بین صفحات عمل می کنند.
 
مایعات جریان معکوس را از طریق مبدل حرارتی عبور می دهند. این کارایی ترین عملکرد حرارتی را می دهد. همچنین یک رویکرد دما بسیار نزدیک را امکان پذیر می کند. به عنوان مثال ، اختلاف دما بین واسطه های ورودی و خروجی سرویس.
 
برای محیط های حساس به گرما یا چسبناک ، مایع سرد با مایع  مبدل حرارتی صفحه ای پلیت گرم جمع می شود. این امر خطر گرم شدن یا یخ زدگی رسانه را به حداقل می رساند.
 
صفحات در عمق مختلف فشار ، الگوی زاویه دار شورون و اشکال موج دار موجود است. همه برای o طراحی شده اند

https://www.alfalaval.my/products/heat-transfer/plate-heat-exchangers/gasketed-plate-and-frame-heat-exchangers/heat-exchanger/how-plate-heat-exchanger-work/

آوا بازدید : 30 شنبه 29 خرداد 1400 نظرات (0)

مزایا و معایب کاشی های فرش [راهنمای کامل]
اگرچه به نظر می رسد کمی قدیمی باشد ، اما امروزه بسیاری موکت تایلی ایرانی از مشاغل و صاحبان خانه در حال امتحان کاشی های فرش با نتایج خوب هستند. امروزه تعداد بی شماری فرش وجود دارد و به طرز حیرت انگیزی فواید زیادی وجود دارد که همراه با استفاده از کاشی های فرش ، به جای فرش استاندارد رول ، وجود دارد. اگر صاحب مشاغل یا خانه ای هستید و انواع مختلف فرش و انواع فرش شما را به خود مشغول کرده است ، کمی وقت بگذارید تا با کاشی های فرش نیز آشنا شوید. گرچه محبوب ترین گزینه کفپوش فرش نیستند ، اما قابل تأمل است.

کاشی های فرش چیست؟
کاشی های فرش مربع های مخصوصی از فرش ها هستند که به روش مشابه کفپوش های استاندارد فرش ساخته می شوند تا قفل شوند. بعضی از کاشی ها با استفاده از چسب به کف می چسبند ، در حالی که بعضی دیگر میخ می شوند یا منگنه می شوند. این گزینه کفپوش فرش به گونه ای طراحی شده است که به راحتی پایین می آید و اغلب با رنگهای مختلفی که با هم در الگوهای چکر یا موزاییک مخلوط شده اند برای ایجاد جلوه های منحصر به فرد تر استفاده می شود. گرچه ظاهر کاشی های فرش همه را دوست ندارند ، اما این یک نوع کفپوش فرش قوی است که امروزه به سبک جدیدی درمی آید.

درک مزایا
درست است که کاشی های فرش برای همه مناسب نیست و افراد زیادی علاقه مند به انواع فرش طراحی شده برای کاشی کاری نیستند ، اما در مورد این نوع کفپوش ها نیز موارد بسیاری وجود دارد که دوست دارند. در ادامه لیست کاملی از مزایا را بخوانید تا بدانید دقیقاً چه انتظاری از این نوع کف فرش دارید.

نصب ساده و سریع
محصول با دوام
تعمیر و نگهداری اساسی
نگاه متنوع

نصب ساده و سریع:
اگر به دنبال نصب سریع و آسان کفپوش فرش هستید ، کاشی بهترین راه برای استفاده است. وقتی نوبت به نصب فرش می رسد ، کاشی یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است. آنها خیلی سریع و راحت پایین می آیند و برای سادگی طراحی شده اند. از آنجا که کاشی های کف فرش از نظر اندازه کوچک طراحی شده اند ، حمل آنها آسان است و در هر کجا که لازم باشد قرار می گیرند. این بسیار ساده تر از حمل رول های بزرگ انواع فرش پهن است. کاشی های فرش در هنگام نصب فرش نسبت به سایر کفپوش های فرش با سرعت بیشتری پایین می روند و اطمینان از صاف و یکنواخت بودن کف نیز مهارت چندانی ندارد.

بسیار با دوام:
یکی دیگر از مزایای بزرگ کاشی های فرش ، دوام آنها است. این قیمت موکت تایل گونه های فرش ساخته شده اند که به مرور زمان بسیار خوب نگه داشته می شوند و می توان روی آنها حساب کرد تا کار انجام شود در صورتی که سایر انواع فرش فرسوده شده اند. کاشی فرش سنگین است و ساخته شده است تا دوام بیاورد زیرا بیشتر آن برای استفاده در مشاغل پر بازدید طراحی شده است. کاشی ها نه تنها سخت و طاقت فرسا هستند که با گذشت زمان واقعاً خوب نگه داشته می شوند ، بلکه در صورت آسیب دیدن یک یا چند عدد نیز قابل تعویض هستند. مشاغل یا صاحبان خانه می توانند با حفظ کف کلی فرش ، چند کاشی را مبادله کنند که این یک مزیت بزرگ نسبت به انواع فرش های اتاق کامل است.

ساده در نگهداری:
نگهداری یک فرش استاندارد کار زیادی است و می تواند برای مشاغل یا صاحبان خانه طاقت فرسا باشد. اداره کاشی فرش هر چند کمی راحت تر است. نگهداری به همان راحتی جارو و جاروبرقی منظم برای از بین بردن آوار است. هر از چندگاهی می توان کاشی را شستشو یا با شامپو پاک کرد تا لکه های داخلی آن پاک شود و آلودگی ها و آلودگی ها به طور کامل پاک شود. حتی اگر لکه های جدی برای مقابله وجود داشته باشد ، می توانید یک یا دو کاشی بیرون بیاورید ، آنها را به طور کامل بشویید و سپس آنها را در موقعیت قرار دهید.

گزینه های عظیم:


یکی دیگر از مزایایی که بسیاری از مردم در مورد کفپوش فرش کاشی فکر نمی کنند ، تنوع ظاهری آنهاست که امکان پذیر است. با استفاده از چند رنگ مختلف در یک اتاق می توانید به ظاهر دلخواه دقیق خود برسید. الگوها ، موزاییک ها و ترکیبات خاصی از رنگها را دقیقاً برای سبکی که دنبال آن هستید ، ایجاد کنید. انجام این کار با انواع استاندارد فرش بسیار دشوارتر است. اگر شما به یک کف با ظاهری منحصر به فرد علاقه مند هستید که رنگ های مختلفی را به شما تزریق کند یا بهم بخورد ، استفاده از کاشی راهی ساده برای دستیابی به اهداف خود است.

با در نظر گرفتن معایب
در حالی که مزایای زیادی برای کاشی فرش وجود دارد ، و آنها را به یکی از ایده آل ترین انواع فرش موجود تبدیل می کند ، اما معایب واقعی نیز وجود دارد. این بدان معنا نیست که شما نباید از کف کاشی برای کف خود استفاده کنید ، اما اطمینان حاصل کنید که قبل از تصمیم نهایی در مورد استفاده ، آنچه را که می توانید از انواع کفپوش انتظار داشته باشید درک کرده اید.

جدال لبه
خطر بد شکل شدن
نگاه شکسته تر

Edge Fray:
هنگام کار با کاشی های فرش ، یکی از خطرات عمده ای که متحمل موکت تایل آرتا می شوید این است که ظاهر کف شکسته است. با فرسوده شدن کاشی ها ، شما دچار فرسودگی خواهید شد. این باعث می شود که کل کف شکسته تر از یک تکه فرش جامد باشد. به همین دلیل برخی افراد دوست ندارند از انواع فرش کاشی استفاده کنند. فرار کردن معمولاً سالها طول می کشد تا جدی نشان داده شود ، اما کارشناسی ارشد

https://www.expressflooring.com/blog/articles/The-advantages-and-disadvantages-of-carpet-tiles-Complete-Guide

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 1,022
  • بازدید کلی : 4,232