loading...
آوا بلو
آوا بازدید : 28 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

درمان وزوز گوش | وزوز گوش زمانی است که صدای زنگ یا صداهای دیگر را در یک گوش یا هر دو گوش خود احساس می کنید. درمان وزوز گوش |  سر و صدایی که هنگام وزوز گوش می شنوید ناشی از صدای خارجی نیست و افراد دیگر معمولاً نمی توانند آن را بشنوند. وزوز گوش یک مشکل شایع است. حدود 15٪ تا 20٪ افراد را درگیر می کند و خصوصاً در بزرگسالان مسن شایع است.

 

وزوز گوش معمولاً به دلیل یک بیماری زمینه ای مانند از دست دادن شنوایی مربوط به سن ، آسیب گوش یا مشکل در سیستم گردش خون ایجاد می شود. برای بسیاری از افراد ، وزوز گوش با درمان علت زمینه ای یا سایر درمان هایی که باعث کاهش یا پوشاندن صدا می شود ، بهبود می یابد و باعث می شود وزوز گوش کمتر قابل توجه باشد.

وزوز گوش اغلب به عنوان صدای زنگ گوش توصیف می شود ، حتی اگر هیچ صدای خارجی وجود نداشته باشد. با این حال ، وزوز گوش همچنین می تواند انواع دیگری از صداهای فانتوم را در گوش شما ایجاد کند ، از جمله:

 

وزوز

غر زدن

کلیک کردن

بغل کردن

زمزمه کردن

بیشتر افرادی که وزوز گوش دارند ، وزوز گوش ذاتی یا وزوز گوش هستند که فقط شما می توانید بشنوید. صداهای وزوز گوش ممکن است از شدت غرش تا صدای زیاد فریاد زدن متفاوت باشد و ممکن است آن را از یک گوش یا هر دو گوش بشنوید. در بعضی موارد ، صدا می تواند به قدری بلند باشد که توانایی تمرکز یا شنیدن صدای خارجی را مختل کند. وزوز گوش ممکن است همیشه وجود داشته باشد ، یا ممکن است بیاید و برود.

 

در موارد نادر ، وزوز گوش می تواند به صورت یک صدای ضربان دار ریتمیک یا خشن کننده اتفاق بیفتد ، اغلب به موقع با ضربان قلب شما. به این حالت وزوز گوش ضربان دار گفته می شود. اگر وزوز گوش شما ضربان دار است ، ممکن است پزشک در هنگام معاینه وزوز گوش شما را بشنود (وزوز گوش عینی).

 

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

وزوز گوش برخی از افراد خیلی اذیت نمی شود. برای افراد دیگر ، وزوز گوش زندگی روزمره آنها را مختل می کند. اگر وزوز گوش دارید که شما را آزار می دهد ، به پزشک مراجعه کنید.

وزوز گوش به طور معمول به عنوان صدای زنگ گوش توصیف می شود ، اما همچنین می تواند مانند غرش ، کلیک ، صدای خش خش یا وزوز به نظر برسد. ممکن است نرم یا بلند ، بلند یا کم ارتفاع باشد. ممکن است آن را از یک گوش یا هر دو گوش بشنوید. تقریباً 10 درصد از جمعیت بزرگسال ایالات متحده در سال گذشته حداقل پنج دقیقه وزوز گوش را تجربه کرده اند. این رقم نزدیک به 25 میلیون آمریکایی است.

 

چه چیزی باعث وزوز گوش می شود؟

وزوز گوش (تلفظ tin-NY-tus یا TIN-u-tus) بیماری نیست. این علامت است که در سیستم شنوایی مشکلی وجود دارد ، که شامل گوش ، عصب شنوایی است که گوش داخلی را به مغز متصل می کند و قسمت هایی از مغز که صدا را پردازش می کند. چیزی به سادگی یک قطعه موم گوش که جلوی مجرای گوش را می گیرد می تواند باعث ایجاد وزوز گوش شود. اما همچنین می تواند نتیجه تعدادی از شرایط سلامتی باشد ، مانند:

 

کاهش شنوایی ناشی از صدا

عفونت گوش و سینوس

بیماری های قلب یا عروق خونی

مریضی منیر

تومورهای مغزی

تغییرات هورمونی در زنان

ناهنجاری های تیروئید

وزوز گوش گاهی اوقات اولین علامت کاهش شنوایی در افراد مسن است. همچنین می تواند از عوارض جانبی داروها باشد. بیش از 200 دارو در هنگام شروع یا قطع مصرف آنها باعث ایجاد وزوز گوش شناخته شده است.

 

افرادی که در محیط های پر سر و صدا کار می کنند - مانند کارگران کارخانه یا ساخت و ساز ، خدمه راه ، یا حتی نوازندگان - با گذشت زمان در اثر تماس مداوم با صدا می توانند به وزوز گوش مبتلا شوند که به سلولهای ریز حسی گوش داخلی آسیب می رساند که به انتقال صدا به مغز کمک می کند. به این می گویند کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا.

 

اگر موج ضربه ای انفجار جمجمه را فشرده کرده و به بافت مغز در مناطقی که به پردازش صدا کمک می کنند ، آسیب برساند ، اعضای خدماتی که در معرض انفجار بمب قرار می گیرند ، ممکن است دچار وزوز گوش شوند. در حقیقت ، وزوز گوش یکی از رایج ترین ناتوانی های مربوط به خدمات در میان جانبازانی است که از عراق و افغانستان باز می گردند.

 

وزوز گوش تپشی نوعی وزوز گوش است که به نظر می رسد مانند ضربان قلب موزون در گوش است ، معمولاً همزمان با ضربان قلب شما. یک پزشک ممکن است با فشار دادن استتوسکوپ بر روی گردن یا قرار دادن یک میکروفون کوچک در داخل مجرای گوش ، آن را بشنود. این نوع وزوز گوش اغلب در اثر مشکلات جریان خون در سر یا گردن ایجاد می شود. وزوز گوش ضربان دار همچنین ممکن است در اثر تومورهای مغزی یا ناهنجاری در ساختار مغز ایجاد شود.

 

حتی با وجود همه این شرایط و علل مرتبط ، برخی از افراد بدون هیچ دلیل مشخصی دچار وزوز گوش می شوند. در بیشتر اوقات ، وزوز گوش نشان دهنده یک مشکل جدی در سلامتی نیست ، اگرچه اگر بلند باشد یا برطرف نشود ، می تواند باعث خستگی ، افسردگی ، اضطراب و مشکلات حافظه و تمرکز شود. از نظر برخی ، وزوز گوش می تواند منبع آزار روحی و روانی واقعی باشد.

 

چرا این سر و صدا در گوش هایم است؟

اگرچه وزوز گوش را در گوش خود می شنویم ، اما منبع آن واقعاً در شبکه سلولهای مغزی (آنچه دانشمندان مدارهای عصبی می نامند) است که صداهایی را که گوش ما می شنود ، معنی می بخشد. یک روش برای فکر کردن در مورد وزوز گوش این است که اغلب از گوش شروع می شود ، اما در مغز ادامه می یابد.

 

دانشمندان هنوز توافق نکرده اند که در مغز چه اتفاقی می افتد تا توهم صدا ایجاد شود. برخی فکر می کنند وزوز گوش مانند سندرم درد مزمن است که در آن درد حتی پس از بهبودی زخم یا شکستگی استخوان نیز ادامه دارد.

 

وزوز گوش می تواند نتیجه مدارهای عصبی مغز باشد که با افزایش حساسیت به صدا سعی در انطباق با از دست دادن سلولهای حسی مو دارند. این توضیح می دهد که چرا برخی از افراد مبتلا به وزوز گوش بیش از حد به سر و صدای زیاد حساس هستند.

 

وزوز گوش همچنین می تواند نتیجه مدارهای عصبی باشد که در اثر آسیب در گوش داخلی باعث تغییر فعالیت سیگنالینگ در قشر شنوایی ، بخشی از مغز می شود که صدا را پردازش می کند ، از تعادل خارج می شود. یا می تواند نتیجه فعل و انفعالات غیرطبیعی بین مدارهای عصبی باشد. مدارهای عصبی مربوط به شنوایی فقط به پردازش صدا اختصاص ندارند. آنها همچنین با سایر قسمت های مغز مانند ناحیه لیمبیک که تنظیم کننده خلق و خو و احساسات است ارتباط برقرار می کنند.

 

اگر وزوز گوش دارم چه کاری باید انجام دهم؟

اولین چیز این است که به پزشک مراقبت های اولیه خود مراجعه کنید ، وی بررسی می کند که آیا چیزی مانند موم گوش ، مجرای گوش را مسدود کرده است. پزشک از شما در مورد سلامت فعلی ، شرایط پزشکی و داروها س askال می کند تا بفهمد آیا یک بیماری زمینه ای باعث ایجاد وزوز گوش شما شده است.

 

اگر پزشک شما نتواند هیچ بیماری پزشکی مسئول وزوز گوش شما را پیدا کند ، ممکن است به یک متخصص گوش و حلق و بینی (که معمولاً پزشک گوش و حلق و بینی یا گوش و حلق و بینی گفته می شود) ارجاع شوید. گوش و حلق و بینی از نظر جسمی سر ، گردن و گوش های شما را معاینه می کند و شنوایی شما را آزمایش می کند تا تشخیص دهد همراه با وزوز گوش شما دچار کم شنوایی هستید یا خیر. همچنین ممکن است به یک شنوایی شناس ارجاع شوید که می تواند شنوایی شما را نیز اندازه گیری کند و وزوز گوش شما را ارزیابی کند.

 

اگر صداهای گوش من از بین نرود چه؟

برخی افراد متوجه می شوند که وزوز گوششان از بین نمی رود یا بدتر می شود. در بعضی موارد ممکن است آنقدر شدید شود که شنیدن ، تمرکز یا حتی خوابیدن برای شما مشکل باشد. پزشک شما با شما همکاری خواهد کرد تا به شما در یافتن راه هایی برای کاهش شدت سر و صدا و تأثیر آن بر زندگی شما کمک کند.

 

https://samakmehrazin.com/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%88%d8%b2%d9%88%d8%b2-%da%af%d9%88%d8%b4/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 162
  • بازدید سال : 1,026
  • بازدید کلی : 4,236