loading...
آوا بلو
آوا بازدید : 52 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)

این جزوه درباره عفونت مجرای گوش (اوتیت خارجی) با قارچ است. سایر دلایل اوتیت قارچ گوش خارجی را می توان در جزوه جداگانه ای به نام اوتیت خارجی و گوش دردناک و تخلیه یافت.

به طور معمول ، گوش شروع به قرمز شدن می کند و پوست قسمت خارجی گوش پوسته پوسته می شود. ممکن است شروع به خارش کرده و کاملاً ناخوشایند شود. ممکن است شروع قارچ گوش به نشت ترشحات از گوش کنید.

خارش اغلب با عفونت های قارچی نسبت به انواع دیگر عفونت گوش بدتر است. جدا از این علائم عفونت قارچی گوش اغلب با عفونت گوش ناشی از میکروب (باکتری) یکسان است. این بدان معناست که پزشک ممکن است برای شروع آنتی بیوتیک قطره گوش تجویز کند و فقط در صورت عدم موفقیت درمان ممکن است به عفونت قارچی مشکوک باشد.
چه کسانی به عفونت قارچی گوش مبتلا می شوند؟

عفونت قارچی گوش بیشتر در افرادی که در کشورهای گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می کنند شایع است. همچنین در افرادی که ورزش های آبی زیادی مانند غواصی و گشت و گذار در ورزش های آبی انجام می دهند ، بیشتر دیده می شود. در تابستان بیشتر از زمستان اتفاق می افتد.

از هر 8 نفر 1 نفر مبتلا به عفونت قسمت خارجی گوش (اوتیت خارجی) دارای عفونت قارچی است.
چه عواملی باعث عفونت قارچی گوش می شود؟

جرم گوش (سرومن) از پوشش گوش در برابر قارچ محافظت می کند بنابراین هر چیزی که مقدار موم را کاهش دهد (مانند پاشیدن آب دریا به مجرای گوش و استفاده بیش از حد از جوانه های پنبه) باعث می شود که عفونت قارچی در آن جا بماند. اگزمای پوست داخل گوش می تواند یکی دیگر از عوامل خطر باشد.

دمای بیرون نقش مهمی دارد. قارچ ها در گرما سریعتر رشد می کنند ، بنابراین در آب و هوای گرم بیشتر دیده می شود. در انگلستان بیشتر در تابستان رخ می دهد تا در زمستان.

از هر 10 عفونت قارچی 9 مورد به دلیل قارچ متعلق به گونه Aspergillus است و بقیه توسط قارچ گونه Candida ایجاد می شود.
نگران جرم گوش نیستید؟

امروز قرار ملاقات خصوصی برداشتن موم گوش را با یک متخصص محلی رزرو کنید
اکنون ثبت کن
چگونه عفونت قارچی گوش تشخیص داده می شود؟

همین حالا که از غواصی SCUBA در هاوایی برگشته اید ، پزشک ممکن است علت قارچی را برای عفونت گوش شما شک کند. در غیر این صورت ، چون عفونت قارچی دقیقاً مانند عفونت میکروب ها (باکتری ها) به نظر می رسد ، بعید است اولین چیزی باشد که پزشک فکر می کند. به احتمال زیاد ، عفونت قارچی تنها در صورت مشکوک شدن به عفونت شما با قطره های آنتی بیوتیک تجویز شده برای عفونت باکتریایی ، بهبود می یابد.
آیا برای عفونت قارچی گوش به آزمایشاتی نیاز دارم؟

اگر شرایط بهتر نشود ، پزشک احتمالاً ابتدا گوش شما را معالجه می کند و سواب گوش می گیرد. گرفتن یک سواب گوش یک روش کاملاً ساده است و شامل این است که پزشک (یا پرستار) یک سواب قرار دهد که شباهت زیادی به جوانه پنبه ای در گوش شما دارد و آن را دور آن می چرخاند. این نباید دردناک باشد مگر اینکه گوش شما از ناحیه عفونت بسیار حساس و ملتهب باشد. حتی در آن صورت ، دستمال مرطوب نرم فقط باید باعث ناراحتی خفیف شود

چه وقت باید در مورد عفونت قارچی گوش به پزشک مراجعه کنم؟

عفونت های قارچی گوش به طور قابل توجهی به دلیل ناراحتی و ترشح ایجاد می کند ، اگر بیشتر از این بیماری شروع به پزشک شود ، اگر بیشتر شود قطره گوش هایش از داروخانه وجود دارد اما بهترین کاری را که می کند انجام دهد اگر کمی التهاب را کاهش دهد. در عفونت های قارچی ، به طور چشمگیری تحت تأثیر قرار می گیرد.

در موارد زیر زودتر به دکتر مراجعه کنید:

    خیلی درد می کشید
    گوش شما ترشحات ایجاد می کند.
    به طور کلی احساس ناراحتی کنید یا علائم غیرمعمولی مانند سرگیجه پیدا کنید.
    شما دمای بالایی دارید.
    قسمت بیرونی گوش شما بسیار کتیف به نظر می رسد.
    شنوایی شما خفه می شود.
    شما مقدمات درمان از شیمی دان را خریداری کرده اید که م کار کرده است ، در حالی که کاملاً عملی نشده است.

عفونت قارچی گوش چگونه درمان می شود؟

اگر داخل گوش شما واقعاً بهم ریخته به نظر شما می رسد ، پزشک می تواند تمیزکاری را به شما پیشنهاد دهد. این نام عجیب توالت فرنگی است. این کار توسط پزشک یا ارزشمندانه توسط یک پرستار انجام می شود. این شامل پاک کردن آرام ترشحات گوش با استفاده از سواب ، لوله مکش یا سرنگ است. در مرحله اول ممکن است لازم قارچ گوش  باشد این کار را چندین بار در هفته انجام دهید. توالت فرنگی شنوایی باعث ناراحتی می شود و همچنین به قطره گوش کمک می کند تا جای مناسب برسد. با این وجود ، ممکن است در حین انجام این کار کمی ناراحت کننده باشد و ممکن است لازم باشد از داروهای مسکن استفاده کنید.

با گوش خود کمانچه نکنید ، آن را خشک نگه دارید و اگر در برابر خاراندن در داخل آن مقاومت کنید ، اگر هرچند خارش داشته باشید ، زیرا این امر باعث می شود تا از بین برود عفونت شود. به طور ساده نمی توان که یک پلاگین پشم پنبه را در گوش قرار دهید ، اگر ترشح داشته باشید باید بخواهید ظاهر شود و اگر لازم باشد کنترل آن را داشته باشید.

تا زمانی که وضعیت برطرف نشود از شنا خودداری کنید.

پزشک شما ممکن است 5 ٪ قطره گوش است که آلومینیوم تجویز کند. این به عنوان راه حل حل Burow نیز می تواند شود. این یک ضد قارچ نیست اما برای آرام کردن التهاب و کمک به از بین بردن هر نوع لک گوش شما استفاده می شود.

داروی مشابه که به التهاب کمک کند کند ، اسید استیک 2 ٪ است. این نسخه با نسخه پزشکی موجود است و یا می توانید به صورت اسپری EarCalm® از شیمی دان خریداری کنید.
استفاده از قطره گوش ضد قارچی در دسترس است که می تواند مفید باشد ، مانند قطره گوش کلوتریمازول 1 ٪ یا یک ترکیب ضد قارچ / استروئید مانند صفحه های فلوتازون 0.02 ٪ به جای قطره گوش کلوکوینول 1. هیچ مدرک واقعی مبنی بر بهتر بودن یکی دیگر از وجود ندارد.

اگر چند هفته قطره ضد قارچ را امتحان کرده اید و هنوز مشکلی دارید ، درمان را متوقف کنید و دوباره مراجعه کنید و به پزشک مراجعه کنید. ممکن است نیاز به بررسی بیشتر و یا ارجاع به یک پزشک داشته باشید. پزشكان بيمارستان پزشكي به ويژه براي تميز كردن و خشك شدن گوش دارند ، مانند قرار دادن يك بسته ساخته شده از گاز روبان ، يك فتيله ساخته شده از اسفنج كه از گوش آويزان است و آن را تخليه مي كند يا با استفاده از يك لوله کوچک (مكش) مایکروسافت) مکش می کند.
چشم انداز عفونت قارچی گوش چیست؟

به شرطی که در غیر این صورت بدن شما خوب و مناسب است و سیستم ایمنی بدن شما در درستی کار کند ، عفونت باید خیلی سریع به درمان ضد قارچ پاسخ دهد. با این حال ، اگر یک بیماری دوام بیاورد که شما را مستعد ابتلا به عفونت های مکرر کند (مانند دیابت یا ایدز) ، ممکن است دوباره برگردد یا پایدار بماند. همچنین اگر در وهله اول در معرض عفونت باشید (به عنوان مثال ، دوباره به طور مستقیم به ورزش های آبی باز می شود) ، احتمال بازگشت آن وجود دارد.

مشکل عفونت های قارچی (و انواع دیگر اوتیت خارجی) این است که به محض آلودگی کانال گوش ، سیستم دفاعی محافظ گوش ممکن است به حالت عادی برگردد و چرخه معیوبی ایجاد شود. این توضیح می دهد که چرا زیاد غر زدن داخل گوش خود را با یک جوان پنبه ای (بعضی دیگر از آن را "تمیز کردن گوش" می نامید) باعث طولانی شدن شرایط می شود.

 

https://samakmehrazin.com/%d9%82%d8%a7%d8%b1%da%86-%da%af%d9%88%d8%b4/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 179
  • بازدید سال : 1,043
  • بازدید کلی : 4,253