loading...
آوا بلو
آوا بازدید : 30 شنبه 29 خرداد 1400 نظرات (0)

تفاوت فرش و فرش؟
10 ژانویه 2018 omri schwartz Rug Blog
توضیح تفاوت فرش و فرش
چه چیزی چیزی را فرش بودن تعریف می کند؟
بعضی اوقات ، همه چیز را مسلم می دانیم روز دیگر شخصی موکت هتلی پله از ما خواست که برای آنها توضیح دهیم که فرش چیست. بنابراین متوجه شدیم که این اطلاعات اساسی را با شما به اشتراک می گذاریم.

در ابتدایی ترین تعریف ، فرش پارچه ای بافته شده است که برای پوشاندن منطقه خاصی از کف استفاده می شود. این از واژه "فرش" متمایز است ، که به طور کلی اما به طور ثابت در مورد فرش هایی که از دیوار به دیوار گسترش می یابد یا روی کف ثابت هستند استفاده نمی شود. تفاوت بین فرش و فرش در زیر توضیح داده شده است. خاستگاه فرش و فرش متنوع است ، اما روش بافت فرش تا حد زیادی بین فرهنگی است. در بیشتر موارد و به طور کلی ، فرش ها روی قاب هایی ساخته می شوند که بنام قالیچه های فرش ساخته می شوند.

فرش چیست - Nazmiyal
فرش چیست؟

بنابراین واقعاً تفاوت بین فرش و فرش چیست؟
حتی از طریق ما تمایل داریم که از اصطلاحات فرش و موکت استفاده کنیم مانند معنی آنها ، از لحاظ فنی ، در واقع یک دنیا تفاوت بین این دو وجود دارد. از فرش و فرش برای اشاره به یک تکه پارچه ضخیم استفاده می شود که به طور معمول با استفاده از الیاف ارگانیک مانند پنبه ، جوت (یک الیاف گیاهی که می توان آن را به یک نخ محکم و درشت تبدیل کرد) ، ابریشم یا پشم بافته می شود. یک فرش یا فرش همچنین می تواند از مواد مصنوعی ساخته شود و هر دو اغلب برای تزئین خانه ها و دفاتر در سراسر جهان استفاده می شوند.

فرش در مقابل فرش توسط نازمیال
فرش در مقابل قالیچه

تقریباً راههای نامحدودی برای ایجاد یک فرش یا فرش وجود دارد و نحوه شکل گیری آنها اغلب به بخشی از جهان که از آنجا آمده اند و همچنین بافته شده آنها بستگی دارد.

اصطلاح فرش در واقع سابقه زبانی طولانی دارد. اغلب آن را با نام "کارپیت" (پارچه ای بسیار تزئین شده) در فرانسه فرانسه می توان یافت ، که از "کارپیتا" (پارچه ضخیم ساخته شده از پشم) ایتالیای قدیمی گرفته شده است ، که به عنوان "چیدن" نیز تعریف می شود.

طبق فرهنگ آنلاین واژگانی ، واژه فرش در اواخر سال 1200 ، زمانی که برای توصیف پارچه درشت استفاده می شد ، در انگلیسی استفاده می شد.

در اصطلاح فرش در دهه 1300 به معنای سفره یا روتختی نیز بود.

واژه ایتالیایی قدیمی "carpita" بیش از حد احتمالاً از کلمه لاتین قدیمی "carpere" (برای برداشتن یا کارت زدن) رشد کرده است.

تا سال 1400 کلمه فرش به عنوان کلمه ای برای پوشش کف استفاده می شد. از "فرش" برای اشاره به پوششهای میز ، تخت و دیوار نیز استفاده می شد ، زیرا پوششهای کف تا سالهای 1400 و 1500 در اروپا مورد استفاده گسترده قرار نگرفت.

انگلیسی زبانان ابتدا از اواسط قرن 15 استفاده از کلمه فرش را به معنای پارچه درشت آغاز کردند. زبانشناسی ریشه کلمه فرش را به کلمه نورس قدیمی "rogg" (که به صورت توف شگی تعریف می شود) و از کلمه پیش از آلمانی "rawwa" و در اوایل قرن نوزدهم ، کلمه "فرش" به معنای تشک کف است.

برخی از کلمه فرش به معنای دویدن از دیوار به دیوار استفاده می کنند. این احتمالاً در مورد موکت های ساخته شده از دیوار به دیوار است که هم می تواند به سرعت ساخته شود و هم نصب شود تا کل اتاق را تقریباً از هر اندازه پوشش دهد.

فرش دیوار به دیوار / فرش توسط nazmiyal
موکت / موکت دیوار به دیوار

فرشهای منطقه و فرشهای منطقه به راحتی می توانند در هر مکانی موکت هتلی آرتا از زمین چیده شده و به راحتی جا به جا شوند ، در حالی که فرش های دیواری به دیوار برای همیشه روی زمین چسبانده می شوند.

https://nazmiyalantiquerugs.com/blog/what-is-the-difference-between-a-rug-and-a-carpet/

آوا بازدید : 28 شنبه 29 خرداد 1400 نظرات (0)

با روی کار آمدن سیاست های کاری دوستدار خانواده در سال های قیمت موکت اداری اخیر ، داشتن دفتر کار معین در خانه معمولتر می شود. از آنجا که این اتاقی است که ممکن است ساعت های زیادی در روز در آن به سر ببریم ، راحتی و عملی بودن در هنگام تهیه مبلمان و دکوراسیون دفتر کار از عوامل مهم هستند. فرش یک محصول کفپوش ایده آل در یک اتاق کار یا محل کار است که مزایا و راحتی های زیادی را برای شما فراهم می کند. اما بهترین نوع فرش در دفتر خانه شما کدام است؟

محدود شده توسط
سبک
نوع فرش
الیاف
اتاق
استفاده
گروه رنگی
بودجه فرش
استرالیا ساخته شده است
موارد 1-16 از 61 مرتب سازی بر اساس
نام محصول
 جهت نزولی را تنظیم کنید
فرش_آلپین_عقب نشینی
فرش
عقب نشینی آلپ
دیدن جزئیات
فرش_آنتیل_پیچ
فرش
آنتیل پیچ و تاب
دیدن جزئیات
فرش-اتوود-ب-باچیو
فرش
اتوود دوم
دیدن جزئیات
فرش_استماع
فرش
ممیزی
دیدن جزئیات
مه پاییزی
فرش
مه پاییزی
دیدن جزئیات
فرش_آوالون
فرش
آوالون
دیدن جزئیات
فرش_گارد آوانت
فرش
آوانت گارد
دیدن جزئیات
شهرستان بالیس
فرش
شهرستان بالیس
دیدن جزئیات
باسنجی
فرش
باسنجی
دیدن جزئیات
بیرمن
فرش
بیرمن
دیدن جزئیات
فرش_بورنو
فرش
بورنئو
دیدن جزئیات
دردسر کیپ
فرش
دردسر کیپ
دیدن جزئیات
فرش_کلاسیک_ نرم
فرش
نرم کلاسیک
دیدن جزئیات
افسون تعریف شده
فرش
افسون تعریف شده
دیدن جزئیات
خلیج مقصد
فرش
خلیج مقصد
دیدن جزئیات
فرش_دونكاستر
فرش
دونکستر
دیدن جزئیات
موارد 1-16 از 61 مشاهده همه صفحه شما در حال خواندن صفحه 1 صفحه 2 صفحه 3 صفحه بعدی هستید
هنگام انتخاب فرش برای اتاق کار خود چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟ هنگام انتخاب فرش برای دفتر خانه خود چه نکاتی را باید در نظر بگیرید
اگر دفتر خانه شما در موقعیتی مشابه اتاق خواب های خانه شما واقع شده است ، به احتمال زیاد همان فرشی را خواهید داشت كه در راهرو و اتاق خواب خود قرار دارید تا كف در خانه تداوم داشته باشد.

فرشی که برای اتاق خواب انتخاب می کنید برای دفتر خانه شما مناسب است. یک فرش اتاق خواب می خواهد بالشتک لوکس را در زیر پا تحویل دهد و از الیاف و شمع های ساخته شده با مقاومت در برابر خرد شدن عالی و خاصیت عایق بندی خوب ساخته شود. اتاق دفتر شما تفاوتی ندارد ، زیرا ممکن است در آن مبلمان سنگین مانند میز و قفسه کتاب و همچنین یک صندلی اداری که روی کاستورها قرار دارد باشد. فرشی را انتخاب کنید که از انعطاف پذیری خوبی برخوردار باشد مانند توده پیچشی که محکم باشد و به عقب برگردد ، یا فرشی را نشان دهد که فرورفتگی و برداشت را ایجاد نکند ، مانند ساخت توده حلقه ای.

دفتر کار یا اتاق کار ما ممکن است جایی باشد که در آن استراحت کنیم و اینترنت را بخوانیم یا گشت و گذار کنیم ، بنابراین یک فرش نرم و عایق بندی شده لازم در این اتاق است.

چرا فرش یک انتخاب عالی برای دفتر خانه شما است؟
فرش برای هر اتاق در خانه ، به جز مناطق مرطوب و آشپزخانه ، انتخاب عالی است. برای یک دفتر کار خانگی ایده آل است زیرا راحت ، گرم و کاربردی است.

تا زمانی که مشتری ها را به دفتر کار خود وارد نکنید ، به احتمال زیاد اتاق پرتردد نیست ، بنابراین ممکن است سطح زیادی از خاک و مقاومت در برابر لکه ها لازم نباشد. در نتیجه ، شما فضای زیادی برای انتخاب فرشی دارید که به نظر مناسب و مناسب برسد و نوع مطلوبی را در دفتر خانه شما ایجاد کند.

اگر شما یک دفتر کار جدی در منزل با مبلمان سطح بالا و احساس راحتی با وقار است ، یک فرش پشمی خالص به صورت برش یا حلقه زیبا به نظر می رسد و ظرافت و ظرافت مورد نیاز شما را تأمین می کند. فرش می تواند به تنظیم روحیه در یک اتاق کمک کند ، و در یک دفتر خانه که تمرکز ، انگیزه و رانندگی از اهمیت بالاتری برخوردار است ، یک فرش با کیفیت می تواند به تنظیم روحیه مناسب کمک کند.

اگر دکوراسیون دفتر خانه شما مطابقت بیشتری با سبک شیک و مدرن بقیه خانه شما دارد ، پس یک فرش مصنوعی مد روز به زیبایی کار خواهد کرد. مجموعه فرش هادسون را در یکی از شش رنگ گرم و خاکی تصور کنید که کاملاً مکمل طراحی داخلی دفتر خانه شما است. در یک سبک حلقه ای بافتی که از صندلی ها یا مبلمان سنگین برداشت نمی کند ، این فرش برای سبک زندگی مدرن خانواده و دفاتر خانگی ایده آل است.

چه نوع فرش هایی به راحتی تمیز می شوند؟ انواع فرش هایی که به راحتی تمیز می شوند
پیشرفت های فنی در سال های اخیر به این معنی است که اکنون بیشتر فرش ها با محصولات مقاوم در برابر لکه ، خاک و رطوبت درمان می شوند که باعث تمیز کردن آنها آسان می شود.

در یک دفتر کار خانگی که ترافیک زیادی از پا مشاهده نمی کند ، خلا to هفتگی برای تمیز نگه داشتن فرش و ظاهر جدید شما کافی است. یک تمیز کردن بخار حرفه ای سالی یکبار یک روش عالی برای تمیز کردن دقیق و عمیق فرش شما در عمق الیاف است.

تمیز کردن سریع نشت ها مطابق با دستورالعمل های سازنده ، بهترین موکت تجاری راه برای نگه داشتن فرش شما در شکل نوک است و عمر آن را طولانی می کند.

فرش پشمی خالص آزمایش زمان کرده و ثابت کرده است که درجه موکت  از لکه های طبیعی ، خاک و خاصیت مقاوم در برابر رطوبت به این معنی است که تمیز کردن آنها آسان است و سالها دوام خواهد داشت.

تمیزکردن فرشهای شمع حلقه ای اغلب آسانتر از فرشهای شمع برش دار است ، فقط به این دلیل که خاک ، بقایا ، پرزها و ریختگی ها بیشتر نفوذ می کنند تا در عمق توده فرش نفوذ کنند.

چه رنگهایی g هستند

https://www.carpetcourt.com.au/carpet/room/office

آوا بازدید : 46 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

سمعک‌های جدید کامپیوتر خیلی کوچک هستند، که داخل مجرای گوش یا پشت گوش قرار می‌گیرند. قیمت بهترین نوع سمعک تکنولوژی‌های خیلی زیادی داخل آن‌ها قرار دارد.

اما به‌طور کلی سمعک‌‌ها سه قطعه اصلی دارند:

  • میکروفون
  • تقویت‌کننده
  • رسیور (بلندگو)

میکروفون امواج صوتی دریافت شده را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند. خرید پستی سمعک تقویت‌کننده که آمپلی‌فایر خیلی پیشرفته‌ای است، سیگنال‌های الکتریکی را تقویت می‌کند. رسیور، بلندگو خیلی کوچکی است که سیگنال‌های الکتریکی را به امواج صوتی تبدیل کرده و به گوش انتقال می‌دهد.

همه سمعک‌ها با باتری کار می‌کنند. طول عمر باتری سمعک بستگی به تکنولوژی به‌کاررفته در آن دارد.

باتری‌های کوچکتر طول عمر کوتاه‌تر و باتری‌های بزرگتر طول عمر بیشتری دارند.

میانگین طول عمر باتری سمعک از 5 تا 15 روز است.

سمعک‌ها از نظر شکل ظاهری و تکنولوژی به‌کاررفته در آن‌ها انواع مختلفی دارند.

انتخاب بهترین سمعک برای شما بستگی به نوع و میزان کم‌شنوایی شما و سبک زندگی شما دارد.

همان‌طور که در قسمت خرید سمعک توضیح داده شد، سمعک باید توسط شنوایی‌شناس تجویز شود.

هر کدام از این 6 سمعک چند برند دیگر دارند که دقیقا همان کیفیت و تکنولوژی را دارند و تنها جدیدترین سمعک زیمنس اسم آنها تغییر می کند. همیشه این حالت را با یک مثال برای بیماران توضیح می دهیم مثلا کارخانه تویوتا دقیقا خودروی دیگری تولید می کند به اسم لکسوس!

در سمعک ها هم این قانون وجود دارد.

سمعک های هم خانواده به شرح زیر است:

سمعک اتیکن (سمعک اتیکن دانمارک): سمعک برنافن سوئیس: سمعک سونیک آمریکا

سمعک فوناک (سمعک فوناک سوئیس):  انواع سمعک های زیمنس سمعک هانساتون آلمان، سمعک یونیترون کانادا

سمعک استارکی (سمعک استارکی آمریکا)

سمعک ویدکس (سمعک ویدکس دانمارک)

سمعک ریساند (سمعک ریساند دانمارک): سمعک اینترتون دانمارک، سمعک بلتون آمریکا

سمعک سیگنیا (زیمنس سابق) (سمعک زیمنس آلمان): سمعک ای ام، سمعک ادیوسرویس، سمعک رکستون

دستگاه شنوایی سنجی

برای اینکه شنوایی هر فردی به دست آید لازم است از دستگاه های خاصی استفاده شود. متخصص شنوایی سنجی دستگاه شنوایی سنجی، به دستگاهی گفته می شود که توانایی تولید صداهای با شدت و فرکانس های مختلف را دارد. در انسان بر اساس فیزیولوژی شنوایی، توانایی شنیدن فرکانس های ۲۰ هرتز تا ۲۰ هزار هرتز وجود دارد. در دستگاه شنوایی سنجی که به صورت معمولی در کلینیک های مختلف برای آزمایش شنوایی به کار برده می شود فرکانس های بین ۲۵۰ تا نهایتا ۱۲ هزار هرتز سنجیده می شود. دستگاه شنوایی سنجی انواعی مختلفی دارند که هر کدام برای کاربردهای متفاوتی به کار برده می شوند.

دکتر شنوایی سنجی

دکتر شنوایی سنجی به فرد متخصصی گفته می شود که مدرک دکترای تخصصی این رشته یعنی شنوایی شناسی را اخذ کرده باشد. یکی از رشته های زیر مجموعه پزشکی که در مورد دستگاه شنوایی انسان تحقیق و بررسی می کند شنوایی شناسی یا ادیولوژی نام دارد. این رشته در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشجو می پذیرد. دکتر شنوایی سنجی فردی است که تمامی این مراحل را به پایان رسانیده است. ارزیابی تخصصی شنوایی و درک گفتار، بررسی پارگی پرده تمپان یا پرده گوش، ارزیابی و توانبخشی سرگیجه، ساخت قالب های ضدآب و ضد صوت، تجویز سمعک و … بخشی از حیطه های کاری این متخصصین می باشند.

 برای کسب اطلاع از قیمت انواع سمعک ها از جمله قیمت سمعک ریساند به مقالات دیگر سایت مراجعه فرمایید.

بیماری‌های مختلفی ممکن است باعث وزوز گوش شوند. یکی از شایع‌ترین موارد، کم شنوایی ناشی از سر و صدا است.

وزوز ممکن است موقت یا مداوم، خفیف یا شدید، تدریجی یا ناگهانی باشد. وزوز گوش معمولا درمان قطعی ندارد، بدان معنی که صدای وزوز کاملا از بین نمی‌رود. روش‌های درمانی مختلف به شما کمک می‌کنند تا این صدا را مدیریت کنید.

به عبارت دیگر، این روش‌ها می‌توانند به کاهش شدت درک شما از وزوز کمک کنند. این روش‌ها ممکن است نتوانند به‌طور کامل جلوی شنیدن صدای درک شده را بگیرند، اما می‌توانند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشند.

وزوز گوش
مشاهده کنید!

11 روش برای درمان وزوز گوش

  1. سمعک

در بیشتر افراد وزوز گوش یکی از عوارض کم شنوایی قطره درمان وزوز گوش است. وقتی شنوایی خود را از دست می‌دهید، مغز شما در روند پردازش صدا دچار تغییراتی می‌شود. سمعک وسیله الکترونیکی کوچکی است که از میکروفون، تقویت‌کننده و رسیور (بلندگو) برای تقویت صدا تشکیل شده است. سمعک می‌تواند تغییرات ساخت‌پذیری عصبی (نوروپلاستیسیتی) مغز در پردازش صدا را اصلاح کند.

اگر وزوز گوش دارید، ممکن است متوجه شویدکه هرچه بهتر می‌شنوید، کمتر وزوز گوش خود را حس می‌کنید یا  آخرین درمان وزوز گوش می‌شنوید. در مطالعه‌ای که در سال 2007 در مجله معتبر The Hearing Review منتشر شد، مشخص شد که سمعک تقریباً به 60 درصد از افراد مبتلا به وزوز گوش کمک می‌کند. همچنین حدود 22 درصد از آن‌ها بهبود قابل‌توجهی نشان دادند.

عفونت گوش خارجی

عفونت گوش خارجی نوعی التهاب در گوش خارجی است و بدلیل شایع  بودن در میان شناگران، عفونت گوش و سرگیجه گوش شناگران خوانده می‌شود. علت اصلی این نوع التهاب دردناک، باقی ماندن آب در گوش و در نتیجه فراهم شدن محیط مناسب برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها است. از دیگر علل آن می‌توان به خاراندن و ملتهب کردن مجرای شنوایی با گوش پاک‌کن، استفاده زیاد از مواد شیمیایی مانند رنگ مو و اسپری، وجود زخم و یا ضایعات پوستی نیز اشاره کرد.

عفونت گوش میانی

مهم ترین علت بروز عفونت گوش میانی، اختلال در عملکرد شیپور استاش است. شیپور استاش کانالی است که گوش میانی را به حلق متصل می‌کند. کار اصلی این کانال متعادل کردن فشار هوا و مایعات است. عوامل بسیاری باعث ایجاد اختلال در عملکرد شیپور استاش می‌شوند. از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا و آلرژی که می‌توانند باعث تحریک و متورم شدن این کانال شده و در نتیجه عفونت گوش را به همراه داشته باشند.

چرا کم شنوایی باید درمان شود؟

طبق گفته انجمن گفتار زبان و شنوایی آمریکا، اکنون کم شنوایی سومین بیماری مزمن و شایع در بزگسالان است.

در‌صورتی‌که کم شنوایی درمان نشود، ممکن است باعث مشکلات و درجات کم شنوایی بیماری‌های جسمی و روحی از قبیل مشکلات شناختی (فراموشی و آلزایمر)، اضطراب و افسردگی شود، همچنین در افراد کم شنوا ممکن است احتمال زمین خوردن و افتادن بیشتر شود.

درمان کم شنوایی ممکن است در داروهای جدید کشف شود
مشاهده کنید!

درمان کم شنوایی انتقالی

معمولا این نوع کم شنوایی ناشی از اختلالی در گوش خارجی یا گوش میانی است، کم شنوایی انتقالی معمولا موقتی است.

این نوع کم شنوایی ممکن است در اثر تجمع جرم گوش، وجود مایع در گوش میانی، آسیب به استخوانچه‌های گوش میانی یا پارگی پرده صماخ به وجود آید.

کم شنوایی انتقالی را گاهی‌اوقات با دارو یا جراحی می‌توان درمان کرد. روش‌های درمانی کم شنوایی انتقالی معمولا با توجه به علت آن مشخص می‌شود.

در‌صورتی‌که درمان پزشکی باعث بهبود شنوایی نشود، شنوایی‌شناس گزینه‌های دیگری مانند تجویز سمعک را بررسی خواهد کرد.

آوا بازدید : 51 یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

دکوراسیون اتاق خواب

موکت ها عایق گرما و سرما هستند. روی سرامیک های کف اتاق خواب، یک موکت خوشرنگ تافتینگ را پهن کنید تا فضایی گرم و صمیمانه در اختیار داشته باشید. موقع راه رفتن روی موکت اتاق خواب، سرمای سنگ و سرامیک به پا منتقل نمی شود.

طراحی اتاق کودک

ایمنی مهم ترین اصل در طراحی و چیدمان اتاق کودک است. انواع موکت تافتینگ دارای پرزهای بلند و نرمی هستند که امنیت کف اتاق را تامین می کند. کودکان نوپا و خردسال موقع راه رفتن، بارها و بارها می افتند. لازم است تا کف اتاق کودک با کفپوش های نرم و قابل انعطاف، پوشیده شود تا آسیب به بدن کودک وارد نشود. این موکت ها جلوی ضربه را می گیرند و مانع از صدمه به کودک یا شکستگی اعضا می شوند.

http://codydkqr52804.pages10.com/--36165360

 

http://cashxemo51849.blogocial.com/--33549507

 

http://rafaelvejl39506.onesmablog.com/--37580595

 

http://dominickbjpr51739.bloguetechno.com/--34167498



آوا بازدید : 29 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

فرد مبتلا به وزوز گوش اغلب "زنگ زدن در گوش" را می شنود ، اما ممکن است صداهای هیس ، کلیک یا سوت را نیز بشنود. می تواند موقتی باشد ، یا می تواند مزمن و مداوم باشد.

 

تصور می شود وزوز گوش 50 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد. این معمولاً پس از 50 سالگی اتفاق می افتد ، اما کودکان و نوجوانان نیز می توانند آن را تجربه کنند.

 

علل شایع قرار گرفتن در معرض سر و صدا بیش از حد یا تجمعی ، آسیب های سر و گردن و عفونت گوش است. این می تواند گاهی اوقات یک بیماری پزشکی زمینه ای جدی را نشان دهد.

 

وزوز گوش هیچ درمانی ندارد ، اما روشهایی برای کنترل آن وجود دارد. بیشتر افراد مبتلا به وزوز گوش مزمن با گذشت زمان خود را به زنگ وفق می دهند اما از هر 5 نفر 1 نفر آن را ناراحت کننده یا ناتوان کننده می داند.

 

برای برخی از افراد ، می تواند منجر به بی خوابی ، مشکل در تمرکز ، عملکرد ضعیف در مدرسه یا مدرسه ، تحریک پذیری ، اضطراب و افسردگی شود.

 

حقایق سریع در مورد وزوز گوش

در اینجا چند نکته اساسی در مورد وزوز گوش وجود دارد. جزئیات بیشتر در مقاله اصلی است.

 

حدود 50 میلیون آمریکایی نوعی وزوز گوش را تجربه می کنند.

بیشتر وزوز گوش به دلیل آسیب به حلزون گوش یا گوش داخلی است.

برخی از داروها می توانند باعث ایجاد یا بدتر شدن وزوز گوش شوند ، به عنوان مثال ، آسپرین ، به ویژه در دوزهای بزرگ.

افراد مبتلا به وزوز گوش ممکن است بیش از حد به سر و صدای زیاد حساس باشند.

اکثر مردم یاد می گیرند که با وزوز گوش زندگی کنند ، اما برای کسانی که چنین کاری دشوار است کمک در دسترس است.

 
آوا بازدید : 30 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

در سطح جهانی ، 1.5 میلیارد نفر با برخی از درجه های کم شنوایی زندگی می کنند که از این تعداد حدود 430 میلیون نفر برای کاهش شنوایی خود نیاز به خدمات توان بخشی دارند.

پیش بینی می شود که تا سال 2050 نزدیک به 2.5 میلیارد نفر دارای درجاتی از کم شنوایی باشند و حداقل 700 نفر به توانبخشی شنوایی نیاز دارند.

کاهش شنوایی ممکن است به دلایل ژنتیکی ، عوارض هنگام تولد ، برخی بیماری های عفونی ، عفونت های مزمن گوش ، قرار گرفتن در معرض صداهای بلند ، استفاده از داروهای سمی و پیری باشد.

در کودکان ، تقریباً 60٪ کاهش شنوایی به دلایلی مانند عفونت گوش و عوارض ناشی از تولد برمی گردد که با اقدامات بهداشت عمومی می توان از آن جلوگیری کرد.

بیش از 1 میلیارد بزرگسال جوان در معرض کم شنوایی دائمی و اجتناب ناپذیر هستند که به دلیل روشهای گوش دادن غیر ایمن است.

کم شنوایی بدون آدرس برای جامعه در سراسر جهان گران است و سالانه 980 میلیارد دلار برای دولتها هزینه دارد. مداخلات برای جلوگیری ، شناسایی و رسیدگی به کاهش شنوایی مقرون به صرفه است و می تواند منافع زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد.

از بین کسانی که می توانند با استفاده از سمعک از مزایای آن بهره مند شوند ، تنها 17 درصد از آنها از یک سمعک استفاده می کنند. این شکاف در تمام مناطق جهان به طور مداوم زیاد است و از 77٪ تا 83٪ در مناطق WHO و از 74٪ تا 90٪ در سطح درآمد متفاوت است.

سرمایه گذاری اضافی سالانه کمتر از 1.40 دلار آمریکا برای هر نفر برای افزایش خدمات مراقبت از گوش و شنوایی در سطح جهان مورد نیاز است.

طی یک دوره 10 ساله ، این قول بازگشت تقریبا 16 دلار آمریکا برای هر دلار سرمایه گذاری شده آمریکایی را می دهد.

بیش از 5٪ از جمعیت جهان - یا 430 میلیون نفر - برای رفع نقص شنوایی "ناتوان کننده" خود (432 میلیون بزرگسال و 34 میلیون کودک) نیاز به توانبخشی دارند. تخمین زده می شود که تا سال 2050 بیش از 700 میلیون نفر - یا از هر ده نفر یک نفر - کم شنوایی را از کار می اندازند.

 

کاهش شنوایی "غیرفعال" به کاهش شنوایی بیشتر از 35 دسی بل (dB) در گوش شنوایی بهتر اشاره دارد. تقریباً 80٪ از افراد دارای کم شنوایی غیرفعال در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​زندگی می کنند. شیوع کم شنوایی با افزایش سن افزایش می یابد ، در میان افراد بالاتر از 60 سال ، بیش از 25٪ تحت تأثیر غیرفعال شدن شنوایی قرار می گیرند.

 

کم شنوایی و ناشنوایی

گفته می شود فردی که توانایی شنیدن ندارد و همچنین کسی که دارای شنوایی طبیعی است - آستانه شنوایی 20 دسی بل یا بهتر در هر دو گوش - کم شنوایی دارد. کاهش شنوایی ممکن است خفیف ، متوسط ​​، شدید یا عمیق باشد. این می تواند روی یک گوش یا هر دو گوش تأثیر بگذارد و منجر به مشکل در شنیدن گفتار مکالمه یا صداهای بلند می شود.

 

"کم شنوایی" به افرادی گفته می شود که کم شنوایی از خفیف تا شدید دارند. افرادی که مشکل شنوایی دارند معمولاً از طریق زبان گفتاری ارتباط برقرار می کنند و می توانند از سمعک ، کاشت حلزون و سایر وسایل کمکی و همچنین شرح عکس بهره مند شوند.

 

افراد 'ناشنوا' عموماً کم شنوایی عمیقی دارند که به معنای کم شنوایی یا کم شنوایی است. آنها اغلب از زبان اشاره برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

 
آوا بازدید : 25 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

عفونت های قارچی کانال شنوایی و گوش میانی معمولاً مورد توجه قرار نمی گیرند و به عنوان یک رشد صافی بی ضرر در نظر گرفته می شوند. با این حال ، این عفونت ها ممکن است در بیماران مبتلا به نقص ایمنی یا بیمارانی که تحت درمان طولانی مدت آنتی بیوتیک هستند ، از نظر بالینی قابل توجه باشند. این با گزارش های مورد مشخص نشان داده می شود و توسط یافته های میکروسکوپی نور و الکترون تایید می شود. علاوه بر این ، مطالعات روی حیوانات مبتلا به عفونت های قارچی تجربی شواهدی را در مورد خطر انتشار عفونت به گوش داخلی و آسیب جدی به اندام کورتی ارائه کرده است. آسیب غیرمستقیم به این ساختارها توسط مایكوتوكسین ها قابل رد نیست. برای جلوگیری از عوارض ناشی از چنین شدت اتومیکوز بی خطر ، انجام یک درمان سریع و از نظر بالینی آسان برای بیماران پر خطر را کاملاً ضروری می دانیم. چنین درمانی با استفاده از محلول یا کرم بیفونازول بر روی تعدادی از بیماران انجام شد و اثبات شد که م andثر و عاری از عوارض جانبی است.

 
آوا بازدید : 29 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

درباره عفونت گوش هر پدر و مادری هنگام تلاش برای راحتی کودک مبتلا به عفونت گوش (اوتیت میانی) این احساس درماندگی را تجربه کرده است. اگرچه بیشتر عفونت های گوش به خودی خود از بین می روند ، برخی از آنها همچنان پابرجا هستند و در برخی از کودکان بسیار شایع هستند.

 

تعریف

در یک عفونت گوش معمولی ، گوش میانی (پشت پرده گوش) ملتهب شده و از مایع پر می شود. به این می گویند اوتیت میانی.

 

بیشتر عفونت های حاد یا کوتاه مدت گوش به خودی خود برطرف می شوند. اگر آنها برگردند ، ما در مورد عفونت های مکرر گوش صحبت می کنیم. عفونت های مکرر گوش می تواند باعث تجمع مایعات در گوش میانی شود که تخلیه نمی شود. وقتی این اتفاق می افتد ، اوتیت مزمن یا طولانی مدت نامیده می شود.

 

علل

عفونت گوش معمولاً به دلیل باکتری یا ویروس است که از طریق بینی یا دهان وارد بدن می شود. مکانهایی که تعداد زیادی از کودکان در آن جمع شده اند (مانند مراکز مراقبت روزانه) به انتشار میکروب ها کمک می کنند. عفونت های تنفسی ، آلرژی ها و آلاینده های هوا (مانند دود سیگار دست دوم) نیز می توانند باعث عفونت گوش شوند.

 

علائم

نوزادان و کودکان خردسال غالباً با کشیدن یا خراشیدن گوش خود شروع می کنند و دارای مشکلات شنوایی ، تب ، ترشح مایعات از گوش ، تحریک پذیری و استفراغ هستند.

 

در كودكان بزرگتر و بزرگسالان ، علائم شامل درد گوش ، اختلال شنوایی ، احساس گرفتگی یا فشار دادن گوش ، تب ، ترشح از گوش ، سرگیجه و از دست دادن تعادل ، حالت تهوع و استفراغ است.

 

وجود علائم بدون درد و تب نیز ممکن است نشان دهنده وجود مایعات در گوش باشد و باید بررسی شود.

 

عوامل خطر

نوزادان و کودکان زیر سه سال بیشتر به عفونت گوش مبتلا می شوند ، زیرا گوش و گلو هنوز به طور کامل رشد نکرده اند. همچنین اگر در یک مهد کودک که در اطراف آنها کودکان زیادی محاصره شده اند ، بیشتر در معرض خطر باشند.

 

تشخیص

پزشک شما معاینه دقیق انجام می دهد ، شرح حال علائم را می گیرد و چند آزمایش ساده انجام می دهد. وی در صورت وجود مایعات در گوش میانی و یا کاهش شنوایی ، تحرک غشای تمپان و عملکرد لوله استاش را بررسی خواهد کرد.

 

نوزادی تحریک پذیر که گوش های خود را می مالد لزوماً به معنای ابتلا به عفونت گوش یا بیماری جدی دیگر نیست. معاینه دقیق و شرح حال علائم می تواند به پزشک کمک کند تا تشخیص دقیق داشته باشد و احتمالاً از مصرف آنتی بیوتیک های غیر ضروری جلوگیری کند.

 
آوا بازدید : 24 یکشنبه 01 فروردین 1400 نظرات (0)

یک آزمون شنوایی سنجی عملکرد شنوایی شما را از نظر تن ، تعادل و شدت صدا ارزیابی می کند. این تمرکز بر عملکرد گوش داخلی است. گوش انسان می تواند صداهایی را با صداهایی درک کند که بین 20 تا 20،000 هرتز هستند. گوش انسان می تواند صداهایی را با شدت از 20 دسی بل به بالا بشنود.

 

 

 

شنوایی سنجی شامل چه مواردی است؟

یک آزمون شنوایی سنجی شامل چندین تست مختلف است. یک تست شنوایی سنجی با صدای کم ، نرم ترین و ساکت ترین صداهایی را که می توانید در زمین های مختلف بشنوید اندازه گیری می کند. این از یک سنج شنوایی استفاده می کند که یک ماشین خاص است که صداها را از طریق هدفون پخش می کند. شما به پزشک نشان می دهید که صداهایی را می توانید بشنوید.

 

یک آزمون شنوایی سنجی گفتار تست می کند که چقدر می توانید گفتار را در آهنگ های مختلف بشنوید.

 

این امتحان به شنوایی سنجی تونال و کلامی تقسیم می شود. در شنوایی سنجی تونال ، راه هوایی و مسیر استخوانی ارزیابی می شود ، که در هر دو مورد شامل اکتشاف دو گوش جداگانه ، با بیمار در داخل یک کابین ضد صدا و مهر و موم شده است. در شنوایی سنجی هوا ، فرد باید هدفون بگذارد و سپس متخصص یک سری صداها را از حجم بالاتر به پایین کم می کند تا اینکه قابل شنیدن نباشند. آخرین صدای درک شده آستانه شنوایی را تعیین می کند ، یعنی اینکه بیمار با چه شدت می تواند در یک فرکانس خاص بشنود. در بازرسی از مسیر استخوان ، ویبراتور در پشت گوش بیمار ، در ماستوئید قرار می گیرد ، جایی که صدا را دریافت می کند.

 

شنوایی سنجی کلامی نیز با بیمار در یک غرفه و با هدفون انجام می شود ، اما به جای صدا ، کلمات در حجم های مختلف صادر می شوند که باید دقیقاً تکرار شوند. همچنین یک تست تشخیص کلمه انجام می شود که توانایی بیمار در تمایز بین گفتار و سر و صدای پس زمینه را اندازه گیری می کند.

 

آزمایش تمپانومتری می تواند هرگونه مشکل در تجمع موم یا مایع ، آسیب درام گوش ، آسیب استخوان استخوان یا تومور در گوش میانی را کشف کند.

 

برای تعیین محل اختلال شنوایی ، از یک تست رفلکس صوتی استفاده می شود.

 

چرا شنوایی سنجی انجام می شود؟

شنوایی سنجی می تواند کاهش شنوایی را تشخیص دهد و هنگامی انجام می شود که بیمار در شنوایی مشکل دارد یا به عنوان بخشی از غربالگری معمول است. یک معاینه شنوایی سنجی می تواند تشخیص دهد کسی از کم شنوایی حسی عصبی رنج می برد (آسیب عصب یا حلزون گوش) یا کم شنوایی رسانا (آسیب به درام گوش یا استخوان استخوان).

 

کاهش شنوایی معمولاً از موارد زیر ناشی می شود:

 

عفونت های مزمن گوش

نقائص هنگام تولد

آسیب به طبل گوش یا گوش داخلی

قرار گرفتن در معرض صداهای بلند به طور منظم

بیماری های گوش داخلی

شرایط ارثی

نحوه آماده سازی برای سنجش سنجی:

برای انجام این آزمایش آماده سازی خاصی لازم نیست.

 

در طول آزمون شنوایی سنجی چه حسی دارید؟

در طول آزمایش ، بیمار هیچ گونه ناراحتی احساس نمی کند. مدت زمان آزمون بسته به اینکه ارزیابی اولیه باشد ، متفاوت است و می تواند بین 5 تا 10 دقیقه طول بکشد. یا اگر یک ارزیابی دقیق باشد که می تواند تقریباً یک ساعت طول بکشد.

 

خطرات شنوایی سنجی:

شنوایی سنجی غیرتهاجمی است و خطری ندارد.

 

نتایج غیر طبیعی به چه معناست؟

نتایج بر روی نمودار (ادیوگرام) نشان داده شده است. نتایج توسط متخصص بررسی می شود و در صورت تأیید کاهش شنوایی ، روشهای مدیریت و درمان مورد بحث قرار می گیرد. این می تواند شامل استفاده از سمعک باشد.

 

 
آوا بازدید : 32 شنبه 30 اسفند 1399 نظرات (0)

اجازه اقامت مجارستان ممکن است به اقامت مجارستان منظور پیگیری فعالیت سودمند ، برای افراد غیر EEA صادر شود. اتباع غیر EEA که قصد اقامت در این کشور را دارند و به صورت خود اشتغالی کار می کنند یا یک شرکت تجاری ، تعاونی یا شخص حقوقی دیگری تأسیس می کنند یا به عنوان عضوی از هیئت اجرایی ، نماینده یا نظارت بر این نهاد واجد شرایط دریافت اقامت مجارستان هستند .

 

هدف از فعالیت سودآور خود اشتغالی را می توان با موارد زیر تأیید کرد:

- پروانه کارآفرینی خصوصی ، یا

- طرح تجاری ، یا

- پروانه تولید کشاورزی در مقیاس کوچک ، یا

- قرارداد خدمات حرفه ای ، یا

- هر وسیله قابل اعتماد دیگری.

 

در صورت انجام فعالیت سودمند با مالک بودن یا مدیر یا مدیر اجرایی یک شرکت در مجارستان ، هدف از ورود و اقامت تأیید می شود در صورتی که:

- این شرکت حداقل سه شهروند مجارستانی یا اشخاص دارای حق حرکت آزاد و اقامت در اشتغال تمام وقت حداقل شش ماه متوالی را به صورت مشروع ، بدون هیچ گونه وقفه ای استخدام می کند ، یا

- اقامت متقاضی در قلمرو مجارستان برای شرکت ضروری است و طرح تجاری ضمیمه این برنامه شامل اطلاعات کافی برای اطمینان از رونق تجارت برای اطمینان از زندگی متقاضی است. محتویات طرح کسب و کار باید از طریق روش های معتبر ، از جمله با تهیه یک قرارداد کار ، یک قرارداد خدمات شخصی ، یک توافق نامه یا یک قرارداد تهیه یا فروش ، تأیید شود.

 

اجازه اقامت 3 سال اعتبار دارد ، 3 سال دیگر قابل تمدید است ، به شرطی که ساکن هنوز یک فعالیت اقتصادی داشته باشد. اعضای خانواده را می توان شامل (همسر ، فرزند ، والدین).

پس از اخذ مجوز اقامت ، شما می توانید برای کارت آبی EU درخواست کنید ، که به شما اجازه می دهد بدون ویزا به اتحادیه اروپا سفر کنید.

 

پس از 5 سال اقامت مداوم در مجارستان ، شما می توانید برای کارت اقامت دائم EC ، با اعتبار 5 سال ، قابل تمدید درخواست کنید. پس از 8 سال اقامت (موقت یا دائم) ، ممکن است واجد شرایط درخواست تابعیت مجارستان باشید. در دوره مقدماتی قانون اساسی به زبان مجارستانی باید از شما امتحان پذیرفته شود.

 

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 165
  • بازدید سال : 1,029
  • بازدید کلی : 4,239